/
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

برزیل صادرات نفت به آسیا را افزایش داد

آسیا در نیمه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ۱.۰۷ میلیون بشکه در روز نفت از برزیل وارد کرده است که ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.
کد خبر : ۳۰۱۱۳
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، برزیل صادرات نفت به آسیا را در نیمه اول سال جاری میلادی افزایش داد و بخشی از سهم بازار را از رقبای جهانی خود که تولیدشان را برای جبران کاهش تقاضا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا پایین آورده بودند، ربود.

 افزایش صادرات برزیل نشان دهنده بالا رفتن نفوذ این کشور در میان تولیدکنندگان نفت جهان است. آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد برزیل بیشترین افزایش عرضه نفت را طی 5 سال آینده در میان کشورهای غیر عضو اوپک داشته باشد.

 در شرایطی که چین و سایر کشورهای منطقه اقتصادهای خود را بازگشایی کرده‌اند و کشورهای غربی جهت مهار گسترش ویروس کرونا در تعطیلی به سر می برند، شرکت نفت دولتی پتروبراس برزیل قیمت های پایینی برای نفت کیفیت بالای خود به پالایشگاه های آسیا پیشنهاد داده است.

 چین هم از قیمت پایین نفت بهره برده و ذخایر استراتژیک خود را پر کرده است. روبرتو کاستلو برانکو، مدیرعامل شرکت پتروبراس، می‌گوید:« اگر نفت بیشتری در دسترس داشته باشیم، چین آن را میخرد».

کاستلو برانکو گفت نفت بیشتری برای افزایش بیشتر صادرات در اختیار ندارند چون تقاضا در برزیل هم رو به افزایش است.

پتروبراس طی بیانیه اعلام کرد چین در حال حاضر مقصد 70 درصد از صادرات نفت برزیل است.

 اطلاعات رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد آسیا در نیمه اول سال جاری میلادی به طور متوسط 1.07 میلیون بشکه در روز نفت از برزیل وارد کرده است که 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

 پالایشگاه های آسیا تمایل به خرید نفت کم سولفور برزیل دارند چون باید از قوانین بین المللی دریانوردی برای استفاده از سوخت های پاک تر پیروی کنند. به این ترتیب، در حالی که اوپک و متحدانش 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم می کنند، برزیل فرصت گسترش بازار خود را پیدا کرده است.

 پتروبراس مطمئن است کیفیت بالای نفت آن باعث افزایش سهمش در بازار آسیا حتی با وجود افزایش تولید تولیدکنندگان جهانی می‌شود.

 صادرات برزیل در شرایطی افزایش یافته که تولید نفت در تولیدکنندگان آمریکای لاتین که رقبای آن هستند کاهش یافته است. واردات نفت آسیا از ونزوئلای تحریم شده 35 درصد در این مدت پایین آمده و خرید نفت از مکزیک 9.5 درصد کاهش یافته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر