/
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

سفیر سریلانکا: علاقه مند به خرید فرآورده‎های نفتی از ایران هستیم

سفیر سریلانکا در ایران با اشاره به تمایل کشورش به توسعه همکاری‎های تجاری با ایران گفت: ما علاقه‎مند به خرید فرآورده‎های نفتی از ایران هستیم.
کد خبر : ۳۰۱۲

نبض نفت - به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، «شریف انیس» در باره برنامه‌های دولت متبوعش برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: ایران و سریلانکا تجربه طولانی همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک با یکدیگر دارند و تلاش داریم همکاریخود را با ایران در سه محور پیش ببریم.
وی توسعه مبادلات تجاری دوجانبه ایران و سریلانکا را محور نخست همکاری ها نام برد و افزود: در این زمینه فرآورده‌های نفتی و مصالح ساختمانی ایران مدنظر ماست زیرا فرصت‌های بسیاری برای صادرات این محصولات به سریلانکا وجود دارد.
سفیر سریلانکا در ایران، دومین محور همکاری با ایران را گردشگری و توریسم و سومین محور همکاری را توسعه سرمایه‌گذاریهای مستقیم در دو کشور عنوان کرد.
انیس به عملیات نجات پنج ماهیگیر سریلانکایی از سوی نفتکش ایرانی Stream اشاره کرد و افزود: این عملیات پنج ساعت طول کشید اما نکته مهم اینجاست که این عملیات نجات از سوی یک کشتی غولپیکر تجاری صورت گرفت و صرف چنین زمانی برای نجات پنج ماهیگیر نشان‌دهنده وجهه بشردوستانه این عملیات است.
شریف انیس از طرف دولت متبوعش از شرکت ملی نفتکش ایران بابت نجات پنج تبعه این کشور در آبهای اقیانوس هند قدردانی کرد و گفت: این عملیات نجات، نمونه‌ای از همیاری‌ انسان‌دوستانه است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر