/
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

اعتراض جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به بدقولی وزارتخانه

جمعی حدود 50 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت با تحصن مقابل این وزارتخانه با حمل پلاکاردهایی مبنی براین که ازچنین تحصنی مقاصد سیاسی ندارند؛ تاکید کردند که پیگیر خواسته صنفی شان برای استخدام در وزارت نفت هستند زیرا این وزارتخانه باوجود تعهد به آنان برای استخدام ازچنین کاری سرباز می زند وآنان برای این منظوربه دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند.
کد خبر : ۳۰۵۰

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت؛ علی، یکی ازاین دانشجویان فارغ التحصیل متحصن با بیان این که دانشگاه صنعت نفت سه دانشکده درشهرهای آبادان، تهران واهواز دارد که فارغ التحصیلان آنها درهمه رشته ها ظهر روز یکشنبه برای تحصن به جلوی وزارتخانه آمده اند؛به گزارشگر نبض نفت گفت: اعتراض اصلی ما به عدم اجرای تعهد استخدام است که وزارت نفت زیربارآن نمی رود و می گویند که درقبال شما تعهدی نداریم وتعهد یک طرفه وفقط ازجانب شما بوده است و وزارتخانه تعهدی به استخدام نداشته است.

وی با اشاره به شکایت جمعی ازدانشجویان به دیوان عدالت اداری دراین خصوص گفت:دیوان عدالت اداری رای اولیه را به نفع دانشجویان صادر وتعهد را دوطرفه اعلام کرده است که وزارت نفت به این رای اعتراض کرده است و به همین دلیل هنوزرای دیوان اجرایی نشده است.

به گفته وی تعداد کل این دانشجویان 800 نفراست که عده ای قید استخدام در وزارتخانه را زده اند و به کار دیگری مشغول شده اند.

محمدرضا؛ یکی دیگر از دانشجویان متحصن با بیان این که مدتی پیش برای بازرسی فنی در زیرمجموعه های وزارتخانه از رشته های مواد ومکانیک ؛ نیرو جذب شده است، افزود:وزارتخانه از رشته بازرسی فنی نیرو نمی گیرد، خود وزارتخانه اطلاع ندارد که رشته بازرسی فنی که دردانشگاه نفت آبادان هست، باید درسیستم استخدامی آورده شود، ولی این رشته را نمی آورند ودربسیاری از واحدهای پالایشگاهی می بینیم که بیش از 90درصد نیروها از رشته مواد و مکانیک هستند.

وی با بیان این که رشته بازرسی فنی برای بسیاری از دستگاه ها شناخته شده نیست، ادامه داد:حتی خود وزارت نفت نیز از این رشته نیرو نمی گیرد، چه برسد به دستگاه های دیگر، روز اول که ثبت نام کردیم به ما قول دادند که اگر شرایط استخدامی را بیاورید، ما شما را استخدام می کنیم، ما این شرایط را طبق گفته شان آورده ایم و آنها نیز باید ما را استخدام کنند.

وی افزود: روز اول تحصیل ما می توانستیم به رشته های دیگر مثل مکانیک، برق و سایر موارد برویم و حداقل می توانستیم با یک آزمون دراین رشته ها استخدام شویم نه این که الان بعد از چند سال درس خواندن تا مقطع کارشناسی ارشد و سپری کردن سربازی می خواهیم جذب شویم و مخالفت می کنند.

به گفته وی بسیاری از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با رتبه خوب درکنکور قبول شده اند و امید داشته اند که پس از درس خواندن جذب وزارت نفت بشوند درحالی که اکنون با دانشجویان طور دیگری برخورد می کنند.

امین، یکی از دیگر دانشجویان متحصن به نبض نفت گفت: وزارتخانه با این رفتار ما را درمقابل سایر دانشجویان قرار داده است، مامی توانستیم دانشگاه تهران، اصفهان و سایر شهرها را انتخاب کنیم ولی برای تحصیل به آبادان رفتیم که امکاناتش نسبت به شهرهایی مثل تهران و اصفهان خیلی کمتر است وامید داشتیم که جذب شویم.

وی افزود: اگر هدف امثال ما؛ درس خواندن برای رفتن به خارج از کشور بود به دانشگاه دیگری مثل دانشگاه صنعتی شریف می رفتیم چون اطمینان داشتیم که درصورت عدم جذب می توانیم درخارج ادامه تحصیل دهیم اما دانشگاه صنعتی نفت را انتخاب کردیم که اینجا جذب شویم و به کشورمان خدمت کنیم.

تشکیل کارگروهی برای حل مساله

درهمین حال گزارشگر نبض نفت طی تماسی با یکی از فارغ التحصیلان معترض از تشکیل کارگروهی برای حل این مساله مطلع شد که قرار است طی دوماه آینده به راهکاری برای رفع مشکل دانشجویان و فارغ التحصیلان دست یابد.به گفته این فارغ التحصیل کارگروه مذکور قراراست با حضور تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه ، دانشجویان، فارغ التحصیلان و مدیران وزارتخانه تشکیل شود وتا دوماه آینده به نتایجی برای حل مساله دست یابد.

حسین بردبار

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر