/
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

ارسال محموله سوخت اهدایی عراق به لبنان

دولت عراق در ادامه کمک‌های خود به لبنان امروز (سه‌شنبه) 33 تانکر سوخت به این کشور ارسال کرد.
کد خبر : ۳۰۸۸۷
نبض نفت - اداره گذرگاه های مرزی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که 33 تانکر سوخت حامل کمک دولت این کشور به لبنان از گذرگاه «القائم» در مرز سوریه راهی بیروت شد.  «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق یکشنبه گذشته گفته بود که محموله جدید کمک‌های دولت و مردم عراق شامل نفت سفید در راستای دستور نخست‌وزیر این کشور مبنی بر ایستادگی در کنار برادران لبنانی پس از فاجعه انفجار بندر بیروت، راهی لبنان می‌شود.
وی افزود که به زودی یک میلیون لیتر نفت و گازوئیل دیگر از برای لبنان ارسال خواهد شد.
در این راستا، مقام‌های عراق جمعه گذشته اعلام کردند که برای همدردی با مردم و دولت لبنان بیش از ۱۳ هزار تن گندم به این کشور ارسال می‌کنند.
«حیدر ماجد» سخنگوی دبیرخانه عمومی شورای وزیران عراق در این باره گفت که کابینه این کشور موافقت کرد تا نفت، گازوییل، گندم، دارو و تجهیزات پزشکی و بهداشتی به لبنان ارسال شود.
وی بیان کرد که بر اساس مصوبه شورای وزیران عراق، وزارت بازرگانی ۱۳ هزار و ۳۰۰ تن گندم به عنوان کمک در اختیار برادران لبنانی قرار می‌دهد.
وزارت بهداشت عراق نیز شنبه گذشه به منظور حمایت پزشکی در نتیجه فاجعه انفجار بندر بیروت، ۲۰ تن دارو و لوازم بهداشتی به لبنان ارسال کرده است.
«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و نفتی بغداد به بیروت ادامه می‌یابد.
وی گفت: دولت و ملت عراق ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت لبنان در ارتباط با فاجعه انفجار بندر بیروت، کمک‌های انسانی، درمانی و نفتی به لبنان را ادامه خواهند داد.
عراق از جمله کشورهای پیشتاز در کمک به لبنان پس از انفجار سه شنبه هفته گذشته بندر بیروت بود و چهارشنبه گذشته در کمتر از ۲۴ ساعت پس از این حادثه یک کاروان حامل فرآورده‌های نفتی به لبنان ارسال کرد.
بغداد همچنین دو هفته پیش، گروه ۱۸ نفره پزشکی به همراه ۲۰ تن مواد و تجهیزات درمانی راهی لبنان کرد.
در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت، انفجار مهیبی روی داد که در اثر آن، شمار زیادی از شهروندان لبنانی کشته و زخمی شدند و خسارت مالی هنگفتی به بار آمد.

منبع: ایرنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر