/
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
رشید شادمان، مدیرعامل شرکت مهندسی پرنیان صنعت اطلس در گفتگو با نبض نفت:

دولت باید از واحدهای تولیدی کوچک حمایت کند

مدیرعامل شرکت مهندسی پرنیان صنعت اطلس تاکید کرد اگر کشور بخواهد به رشد و توسعه برسد باید مانند کشور چین دولت باید از واحدهای تولیدی کوچک حمایت کند.
کد خبر : ۳۱۲۴۳
دولت باید از واحدهای تولیدی کوچک حمایت کند
رشید شادمان، مدیرعامل شرکت مهندسی پرنیان صنعت اطلس ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما با گلایه از بی‌توجهی شرکت‌های بزرگ به مجموعه‌های کوچک اظهار داشت: شرکت ما سابقه کوتاه در عرصه فعالیت خود دارد. متاسفانه شرکت‌های بزرگ به دلیل عدم اعتماد، به مجموعه‌های تولیدی کوچک اجازه فعالیت نمی‌دهند که این امر موجب ضرر و زیان برای برخی از آنها شده است.

وی در خصوص شرایط دشوار کار با شرکت‌های بزرگ تشریح کرد: ما قادر به برقراری ارتباط با ارگان‌های بزرگ نیستیم. در زمان باز‌پرداخت مطالبات نیز با اصرار و پافشاری از سوی ما وصول می‌شود. گردش مالی شرکت‌ها نیز کاهش یافته و ما موفق به بازپس‌گیری تنها سی درصد از حق خود می‌شویم. شرایط مطلوب کار برای شرکت‌ها باید فراهم شود. اخیرا بسیاری از مجموعه‌ها معاملات خود را به وسیله LC انجام می‌دهند و هر شرکت بانک مورد نظر خود را معرفی و خریدار پولش را دریافت می‌کند.

شادمان ضمن گلایه از عدم حمایت دولت از واحدهای تولیدی تصریح کرد: واحدهای تولیدی در کشور چین از حمایت دولت خود برخوردار هستند در حالی که شرایط در کشور ما برعکس می‌باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی پرنیان صنعت اطلس در خصوص سردرگمی برای انعقاد قراردادها تاکید کرد: تمامی قراردادها بعد از طی مراحل طولانی به سرانجام می‌رسد. یکی از دلایل سردرگمی در این حوزه تمایل بیشتر برای همکاری با پیمانکاران است.

وی ارتقا فن‌آوری صنعت نفت را امری ضروری دانست و اظهار داشت: متاسفانه شرکت نفت تنها به خام‌فروشی علاقه‌مند می‌باشد. شادمان در خصوص عملکرد وزارت نفت گفت: عملکرد وزارت نفت از سال ۵۷ تاکنون تغییری نداشته است. نمره من به ایشان عدد 60 می‌باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی پرنیان صنعت اطلس در مورد عملکرد کلی کشور گفت: کشور ما طی 40 سال گذشته پیشرفتی نداشته است ولی عراق با وجود شرایط دائمی جنگ در صنایع تبدیلی پیشرفت بیشتری دارد و از عملکرد بهتری برخوردار است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر