/
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
فرهنگ سیامکی، مدیرعامل شرکت هیدروشیمی فرهنگ آریانا در گفتگو با نبض نفت:

نمایشگاه‌های نفت بهترین مکان برای خارجی‌ها و بدترین مکان برای تولیدکنندگان داخلی است

مدیرعامل شرکت هیدروشیمی فرهنگ آریانا با انتقاد از عملکرد وزارت نفت گفت در حالی که این وزارتخانه هرم طلایی کشور است ولی متاسفانه هیچ شناختی از زیرمجموعه‌های خود ندارد و کارگروه تخصصی تشکیل نمی‌دهد. وی تاکید کرد نمایشگاه‌های نفت بهترین مکان برای خارجی‌ها و بدترین مکان برای تولیدکنندگان داخلی است.
کد خبر : ۳۱۲۴۲
نمایشگاه‌های نفت بهترین مکان برای خارجی‌ها و بدترین مکان برای تولیدکنندگان داخلی است
فرهنگ سیامکی، مدیرعامل موفق مجموعه هیدروشیمی فرهنگ آریانا و مدیر بازرگانی شرکت فراورده‌های شیمیایی دریایی دل آران روز در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و حضور در این رسانه در خصوص فعالیت‌ مجموعه‌های خود اظهار داشت: فعالیت این دو مجموعه در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی وابسته به آن می‌باشد.

وی در مورد مشکلات موجود در بخش تولید گفت: یکی از مشکلات ما عدم شناخت مسئولین نسبت به نیازهای تولید‌کننده وهمچنین فقدان زمینه واردات و صادرات مناسب برای آنهاست. اینکه بدانیم چه محصولاتی نیاز داخل است و نباید صادر شود و برعکس وارد کردن چه کالاهایی به تولید داخلی آسیب می‌رساند. دومین مشکل، عدم تطبیق مالیاتی است. مالیات بر ارزش افزوده باعث افزایش قیمت کالاها می‌شود. دولت باید یک نظارت ممیزی و تخصصی بر تولیدکنندگان واقعی انجام دهد. معافیت مالیاتی و حذف ارزش افزوده نیز باعث دلگرمی تولیدکننده می‌شود.

سیامکی در خصوص لزوم حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد: علاوه بر حمایت از صادرکنندگان، ترغیب تولید‌کننده نیز ضروری می‌باشد. معافیت مالیاتی نیز باعث رشد کیفی محصولات تولیدی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تنها به دلیل وجود تحریم‌ها‌ از محصولات ایرانی استفاده می‌شود. ایجاد یک بازار جهانی با رقابت یکسان در کشور لازم است چون باعث تولید کالاهای با کیفیت و فروش بهتر می‌شود.

مدیرعامل مجموعه هیدروشیمی فرهنگ آریانا و مدیر بازرگانی شرکت فراورده‌های شیمیایی دریایی دل آران روز در خصوص محصولات خود اذعان کرد: ما تنها تولیدکننده در خاورمیانه هستیم و به حمایت نیاز داریم. تمامی محصولات ما دارای شناسنامه و گواهینامه معتبر است ولی متاسفانه گمرک به دلیل ناآگاهی جنس را توقیف می‌کند. سیامکی افزود: تا کنون بیش از 15 آلودگی خاص را در ایران جمع‌آوری کرده‌ایم. ما مثل آتش‌نشانی هستیم که به دلیل عملکرد سریع همواره باید در بنادر حضور داشته باشیم.

وی در خصوص عملکرد وزیر نفت اظهار داشت: نمره من به عملکرد ایشان عدد 20 است‌. این وزارتخانه هرم طلایی کشور است ولی متاسفانه هیچ شناختی از زیرمجموعه‌های خود ندارد و کارگروه تخصصی تشکیل نمی‌دهد. نمایشگاه‌های نفت بهترین مکان برای خارجی‌ها و بدترین برای تولیدکنندگان داخلی است.

مدیرعامل مجموعه هیدروشیمی فرهنگ آریانا و مدیر بازرگانی شرکت فراورده‌های شیمیایی دریایی دل آران روز ضمن اشاره به امکان فعالیت در کشورهای دیگر اذعان کرد: برای ما زمینه کار در کشورهای قطر یا عمان نیز فراهم است ولی حس وطن دوستی مانع این کار می‌شود. برای افزایش تولید باید از ما حمایت شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر