/
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

مشکلات اصلی تولیدکنندگان در صنعت نفت کشور

یکی از مخاطبان پایگاه خبری نبض نفت با ارسال متنی چالش‌های تولیدکنندگان به ویژه بخش خصوصی صنعت نفت را مورد واکاوی قرار داده است.
کد خبر : ۳۱۳۰۵
یادداشت به قلم ناصر چگینی

مشکلات بسیاری در صنعت نفت و گاز وجود دارد. در واقع نباید این موضوع را مشکل نامگذاری کنیم، بلکه باید بگوییم چه مسائلی در این حوزه وجود دارد چون با کمک یکدیگر این مسائل قابل حل هستند.

یکی از مسائل مهم موجود، ضعیف واقع شدن بخش خصوصی است که حمایت بخش دولتی موجب عملکرد بهتر آن خواهد شد.

ما در یک کشور نفت‌خیز زندگی می‌کنیم ولی تنها شانزده درصد بخش خصوصی در زمینه نفت فعالیت دارند که این رقم بسیار ناچیزی است. باید سرمایهگذاران را به این سمت سوق دهیم.

نفت، صنعت اول در کشور است و درآمد قابل توجهی از آن حاصل می‌شود. مدیران بخش دولتی باید کمی مهربان‌تر باشند و کمتر سختگیری‌ کنند. همچنین سازمان تامین اجتماعی و دارایی ملاحظات بیشتری داشته باشند.

شرایط تحریم‌ دشوار و تهیه مواد اولیه برای تولیدکنندگان بسیار سخت شده است. تامین حقوق کارگران هزینه‌های بسیار بالایی دارد. قوانین موجود باید حامی کارگر و کارفرما باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

در حال حاضر بیشتر پرونده‌ها بر ضد کارفرمایان است و متاسفانه هنوز دیدگاه جامعه نسبت به کارخانه‌داران منفی می‌باشد. در صورتی که تولیدکننده تمام زمان و سرمایه خود را صرف تولید می‌کند. متاسفانه تلاش و سختکوشی تولیدکنندگان دیده نمی‌شود.

اگر کارگر نسبت به کار تمایل نداشته باشد موانع بسیاری ایجاد می‌شود بنابراین کارفرما برای ایجاد تعادل و عدم سوء استفاده باید هم جاذبه و هم دافعه داشته باشد.

هر انسانی باید از کار خود لذت ببرد چون یک شرکت در صورت دارا بودن نیروی خوب، عملکرد موفقی دارد.

قوانین موجود برای انتخاب افراد باید بدون توجه به شکل ظاهری و فارغ از قوم‌گرایی باشد. تخصص افراد و فراتر از آن حس وطن دوستی و دلسوز بودن شرط است.

برای جلوگیری از رانت و تخلف، قوانین اجرایی باید مستحکم باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر