/
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
حبیب‌اله شوقی، مدیرعامل شرکت ایرانیان کمپرسور صبا در گفتگو با نبض نفت تشریح کرد:

چرا سازمان‌های دولتی در یک سال گذشته به خرید محصولات ایرانی تمایل پیدا کرده‌اند؟

مدیرعامل شرکت ایرانیان کمپرسور صبا معتقد است افزایش قیمت دلار باعث شده بسیاری از نهادهای دولتی به سمت خرید محصولات ایرانی تمایل پیدا کنند.
کد خبر : ۳۱۵۹۷
چرا سازمان‌های دولتی در یک سال گذشته به خرید محصولات ایرانی تمایل پیدا کرده‌اند؟
حبیب‌اله شوقی، مدیرعامل شرکت ایرانیان کمپرسور صبا ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح فعالیت‌های مجموعه خود پرداخت و گفت: کار ما تهیه و تولید انواع کمپرسورهای تک سیلندر تا دوازده سیلندر است. برخی از آنها در صنایع غذایی و برخی دیگر در صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گذشته این کمپرسورها از آمریکا وارد کشور می‌شد و به همین دلیل ارائه خدمات پس از فروش آنها ما را با مشکل مواجه می‌‌کرد. به خاطر وارداتی بودن این کمپرسورها تصمیم به تولید کمپرسورهایی در ایران گرفته شد که در بیشتر پتروشیمی‌ها قابل استفاده باشند.

وی در خصوص مشکلات موجود در بخش تولید کشور گفت: یکی از مشکلات ما این است که بیشتر مراکز دولتی کالای مورد نیاز خود را از اروپا تهیه می‌کنند. حتی بعد از اعمال تحریم‌ها نیز این محصولات از کشور چین وارد می‌شود. متاسفانه کمپرسورهای چینی هنوز در بازار موجود است که کیفیت آنها بسیار پایین می‌باشد. این سازمان‌ها در یک سال اخیر به دلیل افزایش نرخ دلار و تحریم‌ها تصمیم به خرید محصولات ایرانی گرفتند.

شوقی ضمن اشاره به اینکه محصولات این مجموعه در پایانه گاز مشهد به کشور افغانستان صادر می‌شود اذعان کرد: خوشبختانه بیشتر قطعات در ایران تولید می‌شود و تنها یک قطعه کوچک سوپاپ از چین وارد کشور می‌شود.

وی افزود: تمامی محصولات ما دارای خدمات پس از فروش و شناسنامه است، ضمن اینکه نوع کارکرد آن را نیز به مشتری اعلام می‌کنیم ولی با وجود داشتن خدمات پس از فروش هیچ‌گونه حمایتی از ما صورت نمی‌گیرد. حتی این خدمات در موقعیت درخواستی مشتری انجام می‌شود ولی با این وجود انتظارات آنها زیاد است. بعضی از محصولات طراحی شده توسط ما توانایی 25 بار را دارند ولی مشتری توقع کارکرد تا 40 بار را دارد.

مدیرعامل مجموعه ایرانیان کمپرسور صبا ضمن گلایه از افزایش قیمت مواد‌ اولیه تاکید کرد: این موضوع باعث بروز مشکل در خرید محصولات برای مردم شده است.

شوقی در خصوص لزوم حمایت دولت از تولید ملی تاکید کرد: در جهت حمایت از تولیدات داخلی دولت باید به ما مشاوره دهد و بر عرضه تولیدات خارجی در بازار نظارت کافی داشته باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور انتظاری از تولید نداریم ولی امیدواریم در آینده شرایط بهتری برای این عرصه مهم فراهم شود و صنایع داخلی به رشد برسند. حمایت باید واقعی و مستمر باشد تا تولید‌کننده با آسودگی خاطر به تولید بپردازد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر