/
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

ثبت بزرگترین کاهش تولید نفت آمریکا پس از طوفند لورا

طوفند لورا که اواخر اوت منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا را درنوردید، باعث توقف تولید ۱۴.۴ میلیون بشکه نفت خام در مدت دو هفته شد که بزرگترین ضرر تولید ناشی از یک طوفان در این منطقه از سال ۲۰۰۸ به این طرف بود.
کد خبر : ۳۱۹۹۷

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، آمار دفتر ایمنی و اجرای محیط زیست آمریکا نشان داد طوفند لورا باعث تخلیه ۱۶ دکل حفاری فراساحلی و توقف فعالیت نیمی از ۶۴۳ دکل فعال در منطقه فدرال خلیج مکزیکو شد.

در آستانه ورود طوفند لورا، تولیدکنندگان نفت در منطقه خلیج مکزیکو بیش از ۸۴ درصد از تولید نفت و بیش از نیمی از تولید گاز منطقه را متوقف کرده بودند و تعطیلی تولید نفت به ۱.۵۵۸ میلیون بشکه در روز و تعطیلی تولید گاز به ۱.۶۵ میلیارد فوت مکعب در روز رسیده بود. پالایشگاهها هم فعالیتهایشان را متوقف کرده و به آماده سازی در برابر این طوفان گرمسیری پرداخته بودند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اوج تعطیلی تولید نفت در ۲۵ اوت دو روز پیش از ورود طوفان روی داد و ۸۴ درصد از میانگین تولید روزانه نفت خام منطقه متوقف شد.

طوفان مارکو که پیش از طوفان لورا از منطقه عبور کرد، بر شدت و زمان تعطیلی تولید ناشی از وقوع طوفان لورا تاییر گذاشت. طوفان مارکو در ۲۴ اوت از منطقه عبور کرد و هنوز به طور کامل از بین نرفته بود که طوفان لورا از منطقه گلف کاست آمریکا عبور کرد.

با وجود این که طوفان لورا باعث بزرگترین تعطیلی تولید نفت آمریکا در ۱۲ سال گذشته شد، اما تعطیلی تولید ناشی از آن در مقایسه با طوفانهای گوستاو و ایکه در سال ۲۰۰۸ و طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ کوچکتر بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد که تولید نفت منطقه خلیج مکزیکو در اوت به ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد که پایینترین تولید ماهانه از اوایل سال ۲۰۱۵ به این طرف بود. این آژانس پیش بینی کرد تولید این منطقه در دسامبر به حدود دو میلیون بشکه در روز بهبود پیدا می کند و میانگین تولید آن در سال میلادی جاری ۱.۸ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر