/
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

اعتصابات ۲۵ درصد از تولید نفت و گاز نروژ را کاهش می‌دهد

مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد اگر اعتصاب کارگران نفتی یک هفته دیگر ادامه یافته و هیچ قطعنامه‌ای صادر نشود، حدود ۲۵ درصد از تولید نفت و گاز این کشور متوقف خواهد شد.
کد خبر : ۳۲۱۳۷
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، مجمع نفت و گاز نروژ در روز پنج شنبه اعلام کرد اگر اعتصاب کارگران نفتی یک هفته دیگر ادامه یافته و هیچ قطعنامه‌ای صادر نشود، حدود 25 درصد از تولید نفت و گاز این کشور متوقف خواهد شد و این کاهش تولید شامل میدان نفتی ژوهان اسوردراپ هم می شود.

 مجمع نفت و گاز نروژ با اتحادیه لدرن اختلاف نظر دارد. این اتحادیه برخلاف دو اتحادیه دیگر نفتی که 85 درصد نیروی کار دریایی در این کشور را تشکیل میدهند، قرارداد جدید دستمزد کارگران دریایی را قبول نکردهاست.

 اتحادیه لدرن این اعتصاب را در 30 سپتامبر آغاز کرد و در چهارم اکتبر به اوج رساند. در نتیجه این اعتصاب، 8 درصد از تولید نفت و گاز نروژ معادل 330 هزار بشکه در روز معادلهای نفتی متوقف شده که 60 درصد آن را گاز تشکیل میدهد. چهار میدان نفتی تحت کنترل شرکت ایکویینر در دریای شمال به خاطر این اعتصاب تعطیل شدهاست. شرکت ایکویینر در روز دوشنبه اعلام کرد تولید در میدان نفتی ژوهان استوردراپ در حال حاضر ادامه دارد.

 در کل، 43 عضو اتحادیه تجاری لدرن از اواسط هفته گذشته در میدان ژوهان اسوردراپ در اعتصاب بوده‌اند.

 اتحادیه لدرن در روز پنجشنبه اعلام کرد اگر اختلاف‌نظرها ادامه داشته باشد این اعتصاب را تا یازدهم اکتبر ادامه می‌دهد و در این صورت میادین نفتی بیشتری تحت کنترل شرکتهای ایکویینر، کونوکو فیلیپس و وینتر شل دینورژ تعطیل خواهند شد.

 مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد اگر این اعتصاب تا بعد از 14 اکتبر ادامه داشته باشد، تولید 966 هزار بشکه معادل های نفتی متوقف خواهد شد که حدود یک چهارم تولید نفت و گاز نورژ را تشکیل می‌دهد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر