/
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

عزم شرکت های آلمانی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران

شرکت های آلمانی به دلیل وجود زیر ساخت های مطلوب مصمم به سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی به شرکت های پتروشیمی ایران هستند.
کد خبر : ۳۲۲۲

نبض نفت - ابوالفضل روغنی عضو اتاق مشترک ایران و آلمان با تاکید براهمیت جذب سرمایه گذاری های جدید خارجی در صنعت پتروشیمی کشورمان درگفتگو با خبرنگار نیپنا،اظهار کرد‌: ‌یکی از مزیت‌های ایران درتوسعه پتروشیمی دارا بودن خوراک های متنوع است بنابراین اگر واحدهای بزرگ پتروشیمی در کشور ایجاد شوند منافع بسیار زیادی برای کشور خواهد داشت .
روغنی با تاکید برلزوم سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی از محل منابع داخلی و فاینانس‌های خارجی افزود: افزایش و جذب ‌سرمایه گذاری خارجی از موضوع های مهمی است که بهبود آن نیازمند ایجاد زمینه ها و بسترهاست دولت یازدهم و دوازدهم بر این موضوع تاکید دارد که پس از برجام زمینه های جذب سرمایه خارجی را در کشور فراهم کرده است .
وی با اشاره به عزم شرکت های آلمانی برای حضوردرصنعت پتروشیمی ایران ادامه داد:‌دولت پیش بینی کرده است که سالانه 50 میلیارد دلار و در یک دوره 5 ساله حدود 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری درکشور صورت گیرد و امید است که بخشی از این تامین مالی با مشارکت شرکت های صاحب نام آلمانی محقق شود.
عضو اتاق مشترک ایران و آلمان با بیان اینکه تمایل شرکت‌های بزرگ و مطرح خارجی در زیرساخت های بزرگ کشور است ، عنوان کرد:‌ شرکت های مختلف اروپایی در چند سال اخیر برای حضور درطرح های توسعه ای پتروشیمی تفاهم نامه های مختلفی را امضا کرده اند که در صورت فراهم شدن شرایط بزودی قراردادهایی نیز نهایی شده و اجرایی خواهند شد.
روغنی تصریح کرد: شرکت های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی ،چینی و کره ای بیشترین تمایل را برای سرمایه گذاری درکشور دارند و در صورت حمایت دولت ها می توان شاهد ورود سرمایه های جدید در صنایع مختلف کشور از جمله پتروشیمی بود.
وی با اشاره به نقش مهم اتاق های مشترک بازرگانی ، خاطرنشان کرد: رایزنی و مذکره با مقامات و نهادهای مرتبط با تجارت در کشور خارجی جهت بهبود شرایط تجارت از جمله وظایف اتاق های مشترک است و به این منظور اقدامات مناسبی هم صورت گرفته است .

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: نیپنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر