/
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

تولیدکنندگان مبل و صندلی ایرانی دیگر ناز عرضه کنندگان خارجی را نکشند

عرضه دو گرید جدید پتروشیمی که یکی در عرصه تولید فوم های سرد مورد استفاده در صندلی، مبل، تشک و ... کاربرد فراوانی دارد موجب می شود که تولیدکنندگان مبل و صندلی ایرانی دیگر ناز عرضه کنندگان خارجی را نکشند.
کد خبر : ۳۲۹۱۴
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت پتروشیمی کارون، علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در مراسم رونمایی از دو محصول جدید این شرکت اظهار داشت: در صنعت پتروشیمی ما مشکی که وجود دارد این است که حلقه های گمشده ای مثل کاتالیست ها و برخی محصولات شیمیایی خاص داریم که از طرفی تولید آنها اقتصادی نیست و از طرفی دیگر، دشمنان کشور با شناسایی این حلقه های مفقوده در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ایران، روی این نقاط تمرکز کرده اند.

وی افزود: رونمایی از دو محصول جدید پتروشیمی کارون در راستای تکمیل همین حلقه های مفقوده بوده است.

صدیقی زاده در معرفی گرید MTD گفت: متا تولوئن دی­آمین (MTD)، یک ترکیب آلی است که در دمای محیط بصورت جامد است و بعنوان آغازگر در واکنش سنتز پلی­ال­های پلی­اتری بکار می­رود که پلی­ال­ها خود بعنوان یک پایه مهم در تولید محصولات فوم پلی­یورتان بکار می­روند.

وی افزود: MTD همچنین بعنوان عامل پخت رزین­های اپوکسی و الاستومرهای پلی­یورتانی بکار می­رود، محصولات معادل این گرید پیشتر از خارج کشور وارد و سبب خروج ارز زیادی از کشور می­شد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون تصریح کرد: پتروشیمی کارون به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان میان­دستی و پایین­دستی صنعت رنگ، رزین و پلی‏یورتان کشور و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی اقدام به عرضه این محصول نموده است.

وی ادامه داد: محصول KMT-10 برای اولین بار در خاورمیانه به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان میان­دستی و پایین­دستی صنعت پلی­یورتان کشور و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلی­یورتان تولید می­شود.

صدیقی زاده خاطرنشان کرد: مشخصات بارز این محصول شامل مایع بودن در دمای محیط، عدم نیاز به عملیات ذوب پیش از مصرف، سهولت در حمل و نقل و استفاده، عدم نیاز به انبارش سرد برای طولانی مدت است و مهمترین کاربردهای این محصول شامل تولید فوم­های سرد قالبی با انعطاف­پذیری بالا به منظور تولید صندلی خودرو، صندلی اداری و مبلمان است.

وی افزود: با تولید داخلی این دو محصول، علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات داخلی پایین دستی، دیگر نیاز نیست تولیدکنندگان ایرانی ناز عرضه کنندگان امریکایی، آلمانی، چینی، ژاپنی و کره ای را بکشند که بعضا با قیمت هایی گران معادل دو گرید را به تولیدکنندگان ایرانی می فروختند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر