/
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

نشست‌های کارشناسی اوپک و غیر اوپک در هفته جاری برگزار می‌شوند

کارشناسان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیش از برگزاری نشست مهم هفته آینده وزیران این سازمان نشست‎های فنی برگزار می‎کنند.
کد خبر : ۳۳۱۵۵
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در حال آماده‌سازی یک هفتهای نشستهای فنی هستند تا زمینهای برای برگزاری نشست وزیران این سازمان در هفته آینده فراهم کنند. قرار است در نشست وزیران اوپک درباره تمدید کاهش تولید نفت در سال آینده میلادی به دلیل ضعف تقاضا در پی همهگیری ویروس کرونا گفتوگو شود.

سه منبع اوپکی اعلام کردند که اعضای هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (پنجم و ششم آذرماه) در حالی دیدار می‌کنند که کمیته فنی اوپک و غیراوپک نیز روز جمعه (هفتم آذرماه) نشستی خواهند داشت.

این هیئت سناریوهای احتمالی وزیرانی را که در روزهای دوشنبه و سهشنبه هفته آینده (دهم و یازدهم آذرماه) دیدار میکنند، بررسی می‌کند.

همه این نشستها به دلیل همهگیری ویروس کرونا از طریق ویدیو کنفرانس برگزار میشوند.

یکی از نمایندگان اوپک در پاسخ به پرسشی درباره سیاست سال آینده این سازمان گفت: احتمال دارد وزیران کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس با تمدید سطح کنونی تولید برای سه ماه نخست ۲۰۲۱ موافقت کنند.

نماینده دیگر اوپک اظهار امیدواری کرد که بازار بتواند نفت بیشتری را در ادامه سال ۲۰۲۱ جذب کند.

وی گفت: هنوز چالشهایی درباره تقاضا وجود دارد، اما امیدوارم واکسن مقابله با کرونا به‌زودی چشمانداز را تغییر دهد.

بر اساس برنامهریزی توافق کاهش تولید اوپک پلاس و به‌عنوان بخشی از تسهیل مداوم کاهش عرضه در سال جاری میلادی، قرار است کاهش تولید کنونی این ائتلاف در ماه ژانویه به مقدار ۲ میلیون بشکه در روز - حدود ۲ درصد مصرف جهانی نفت – تسهیل شود.

این در حالی است که با تضعیف تقاضای سوخت به‌دلیل موج دوم همهگیری ویروس کرونا، اوپک پلاس در حال بررسی به تأخیر انداختن این افزایش تولید یا حتی کاهش بیشتر تولید است.

منابع اوپک پلاس گفتند گزینه مورد حمایت تولیدکنندگان عضو این ائتلاف، تمدید کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کنونی برای سه تا ۶ ماه است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر