/
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

مانور لحظه صفر افت فشار گاز در شرکت گاز استان گلستان

سرپرست شرکت گاز استان گلستان با اشاره به سرد شدن تدریجی هوا و اهمیت تامین جریان گاز پایدار بویژه برای مشترکین بخش خانگی، از انجام مانور لحظه صفر افت فشار گاز (دورمیزی سطح A ) در این شرکت خبر داد.
کد خبر : ۳۳۴۶۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی طالبی در این مانور که با حضور اعضای کمیته مدیریت بحران شرکت، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون اقتصادی اطلاعات استان و روسای ادارات گاز شهرستان ها تحت عنوان مانور لحظه صفر افت فشار گاز برگزار شد، با اعلام این خبر، انجام این نوع مانورها را جهت ارزیابی میزان آمادگی نیروها و سرعت انجام هماهنگی های لازم به منظور  آمادگی برای مواجهه با شرایط اضطراری و بحران‌های احتمالی، بسیار موثر خواند.

وی در ادامه، با بیان برخی از مشکلات موجود در این خصوص، خواستار بررسی و پیگیری موارد مورد نظر، تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز شد تا همه شرایط با حداکثر ظرفیت جهت ارائه خدمات مناسب در موارد ضروری و بحرانی مهیا باشد.

طالبی همچنین با تاکید بر آمادگی تمامی ادارات گازرسانی جهت برنامه ریزی جهت توزیع عادلانه گاز در زمان افت فشار، خواستار تشریح برنامه‌ها و تدابیر مورد نظر در زمان کاهش احتمالی فشار و نحوه مدیریت آن در راستای پایداری جریان گاز مشترکین شد که پیشنهادات و راهبردهای ادارات گازرسانی در قالب ارتباط ویدئو کنفرانسی توسط روسای ادارات ارائه گردید.

همچنین در ابتدای این مانور، نجاریان رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت گاز استان گلستان، ضمن تشریح اهداف مانور که با حضور تلفنی مدیران عامل گاز شرکت های استان های معین مازندران، سمنان و خراسان شمالی بود، اظهار داشت: همراهی و کمک رسانی استان‌های معین به شرکت گاز استان گلستان در زمان افت احتمالی فشار، قطعی گاز یا در صورت لزوم، محدود کردن مصرف گاز صنایع جهت افزایش فشار گاز ورودی به استان گلستان و پایداری گاز و همچنین در اختیار گذاشتن منابع، تجهیزات و نیروهای انسانی بسیار حیاتی و ضروری است.

در ادامه، قادری مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان نیز ضمن تاکید بر حفظ آمادگی، علاوه بر انجام مانور فوق، خواستار انجام مانور عملیاتی پس از رفع محدودیت‌های بهداشتی فعلی شد.

معاون اقتصادی اطلاعات استان گلستان نیز در این ارتباط اظهار داشت: شایسته است شرکت گاز استان نسبت به نگهداری تاسیسات در زمان وقوع هرگونه بحران، آمادگی کامل داشته باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر