/
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور نوسازی می‌شود

در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد وزارت کشور با مشارکت وزارت نفت، بانک مرکزی و وزارت صمت، سازوکار اجرایی طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را تدوین کند.
کد خبر : ۳۳۵۰۶
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ۱۸ آذرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌هایی که در تقویت و توسعه زیرساخت‌ها انجام شد، اقتصاد کشور توانست در مقابل تکانه‌های شدید تحریمی مقاومت کند و پس از گذر از سال‌های دشوار ۹۷ و ۹۸ در آستانه بازگشت به مسیر ثبات و رشد قرار گیرد.

وی افزود: البته شیوع کرونا شوک تازه‌ای به اقتصاد وارد کرد که نگذاشت آثار این بهبود برای مردم ملموس شود، اما خوشبختانه در پی ۹ ماه مقاومت در برابر ضربه مضاعف کرونا، اینک اقتصاد کشور دوباره در آستانه ثبات و رشد قرار گرفته است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه متأسفانه شیوع کرونا سبب شده است که موفقیت‌های اقتصادی کشور در مقابله با تحریم آمریکا ملموس نباشد، تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی، کشور نیازمند انسجام و یکپارچگی است و در همین روزها شاهد بهره‌برداری و سوءاستفاده بدخواهان ملت و کشور از اختلاف‌های درون کشور هستیم، بنابراین همه موظفیم آرامش کشور را حفظ و بر وحدت و یکپارچگی تأکید کنیم.

روحانی در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور با توجه به شرایط کرونایی و تمهیدات در نظر گرفته شده درباره تأمین قطعات مورد نیاز خودروهای عمومی گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه‌های جامع حمل‌ونقل کشور و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور نیازمند تزریق ناوگان جدید است.

در این نشست پیشنهاد وزارت کشور در خصوص راهکارهای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور بحث و بررسی و مقرر شد طبق سازوکارهای در نظر گرفته شده با تأمین قطعات ناوگان حمل‌ونقل، هم عمر مفید اتوبوس‌ها افزایش یابد و هم نسبت به نوسازی و تأمین اتوبوس‌های جدید به این ناوگان اقدام شود.

وزارت کشور همچنین موظف شد با مشارکت وزارت نفت، بانک مرکزی و وزارت صمت، سازوکار اجرایی این طرح را تدوین کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر