/
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

آمادگی کامل نیروهای امدادی و عملیاتی در خدمت رسانی به مردم در زمستان

همزمان با برودت هوای استان و شروع زمستان سرد سال، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از آمادگی کامل و شبانه روزی پرسنل امدادی و عملیاتی شرکت برای گذر از زمستان سرد با جریان مستمر گاز طبیعی خبر داد.
کد خبر : ۳۳۵۲۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدرضا رهنمای توحیدی با اشاره به اقدامات مبتنی بر برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه در راستای شناسایی الزامات و بحران ها و همچنین آموزش های قبل از مواجهه با شرایط بحران، گفت: آمادگی کامل نیروهای امدادی و عملیاتی شرکت در خدمت رسانی به مردم در زمستان، اطمینان بخش است.

وی در خصوص اقدامات اجرایی برای گذر از زمستان سرد با استمرار جریان گاز، افزود: بازدید فنی کلیه ایستگاه های گاز و انجام سرویس ها و تعمیرات مورد نیاز، برگزاری جلسات دوره ای جهت بررسی خطرات احتمالی و شناسایی بحران ها، برگزاری مانورهای آموزشی، نشت یابی19487 کیلومتر شبکه گازرسانی در استان، تجهیز کانکس های بحران و خودروهای امدادی و... گوشه ای از اقدامات پیشگیرانه به منظور حفظ آمادگی و تأمین جریان پایدار گاز مشترکین محترم می باشد.

توحیدی با اشاره به آمادگی همه جانبه نیروهای امدادی و عملیاتی برای گذر از زمستان، تصریح کرد: شرکت گاز در حوزه های زیرساختی، فنی و امدادی از تمام توان خود در راستای حفظ پایداری گاز بهره خواهد گرفت و مجموعه این تلاش ها زمانی که با همراهی مردم در مدیریت مصرف گاز طبیعی همراه باشد، زمینه ساز حفظ تعادل و تأمین مستمر جریان گاز در اقصی نقاط استان خواهد بود؛ لذا مجدداً ضرورت رعایت دمای رفاه در محیط استفاده از گرمایش گاز (بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد) مورد تأکید قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون و 637 هزار مشترک تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند که هر مشترک گاز با کاهش یک درجه سانتی گراد دمای محیط می تواند تا 6 درصد در کاهش میزان مصرف گاز نقش داشته باشد که صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف کل داشته و زمینه‌ساز تأمین پایدار گاز و عدم افت فشار در برخی مناطق دور افتاده استان خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر