/
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت خام روسیه در ۱۰ ماهه ۲۰۲۰

قیمت پایین نفت و تعهد به قرارداد اوپک پلاس، صادرات نفت روسیه را ۱۰ درصد از نظر مقدار و ۴۰.۶ درصد از نظر ارزش در ۱۰ ماه اول ۲۰۲۰ پایین آورده است.
کد خبر : ۳۳۹۳۰
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، صادرات نفت خام روسیه از ژانویه تا اکتبر یعنی 10 ماه اول سال جاری میلادی به خاطر تقاضای کمتر و قرارداد اوپک ‌پلاس 10.4 درصد از نظر مقدار نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافت.

 ارزش صادرات نفت خام روسیه 40.6 درصد در همین دوره به خاطر سقوط قیمت نفت، نسبت به سال گذشته میلادی پایین آمده  و به 60.326 میلیارد دلار رسیده است.

 مقدار صادرات نفت خام روسیه تنها در ماه اکتبر 25.3 درصد نسبت به اکتبر 2019 کاهش داشت و 0.9 درصد نسبت به ماه قبل پایین آمده بود. ارزش صادرات نفت روسیه هم 51.9 درصد در ماه اکتبر نسبت به سال قبل کاهش داشت.

 روسیه به جز ماه مارس و اوایل آوریل، در سایر ماه‌های 2020 به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بود. دور جدید کاهش تولید اوپک پلاس در ماه مه 2020 آغاز شد و بسیار بیشتر از قرارداد قبلی بود.

 ائتلاف اوپک پلاس در همین ماه تصمیم گرفت تنها 500 هزار بشکه در روز به تولید خود از ژانویه 2021 اضافه کند. بنابراین کاهش تولید اوپک‌پلاس به جای 7.7 برابر با 7.2 میلیون بشکه در روز خواهد بود. وزرای اوپک پلاس به صورت ماهانه دیدار خواهند کرد تا پس از بررسی بازار، در مورد سیاست تولید در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری کنند. اجلاس وزارتی بعدی در چهارم ژانویه تشکیل خواهد شد.

 علیرغم نگرانی‌های جدید در مورد تقاضای نفت به خاطر شیوع ویروس جدید کرونا، روسیه هنوز هم موافق 500 هزار بشکه در روز دیگر افزایش تولید از ماه فوریه است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر