/
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

سهم 20 درصدی بخش خانگی در مصرف منطقی گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از مصرف 71 میلیون متر مکعب گاز طبیعی طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: مصرف گاز طبیعی طی هفته های اخیر با توجه به سرد شدن هوا با روند افزایشی مواجه شد که این موضوع می توانست منجر به افت فشار یا قطعی گاز شود.
کد خبر : ۳۳۹۸۴
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدمصطفی علوی، بیان داشت: با مشارکت خوب مردم عزیز در مصرف منطقی گاز و کاهش حداقل یک شعله اضافی و همچنین اعمال محدویت مصرف در برخی صنایع عمده از جمله صنایع سیمان و فولاد، مصرف گاز از 79 میلیون مترمکعب به 71 میلیون مترمکعب رسید.

وی، اظهار داشت: از مردم عزیز استان تقاضا داریم با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) این شرکت را در ارائه خدمات مستمر یاری فرمایند و در مصرف بهینه و منطقی گاز که از مصادیق شرعی و اخلاقی دین مبین اسلام نیز می باشد، کوشا باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مشترکین عزیز می توانند با رعایت نکات ساده ای همچون؛ استفاده از عایق های حرارتی، پوشیدن لباس گرم، بستن منافذ خروجی انرژی گرمایی از خانه، استفاده از پرده ضخیم و پوشیده برای پنجره ها و... در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

علوی، بیان داشت: مصرف بهینه گاز در استان اصفهان به لحاظ تعداد صنایع عمده موجود در این استان، تراکم جمعیت، ترافیک شهری و حجم آلودگی زیست محیطی اجتناب ناپذیر است، لذا از تمامی مشترکین عزیز تقاضا داریم در مصرف منطقی و بهینه گاز دقت و حساسیت زیادی داشته باشند، چراکه در صورت عدم رعایت در مصرف گاز، علیرغم میل باطنی نسبت به کاهش تحویل گاز صنایع در وهله اول اقدام می شود که این امر قطعاً در تولید، اثرات منفی خواهد داشت.

لازم به ذکر است، در استان اصفهان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و سالانه 21 میلیارد مترمکعب گاز در سه بخش خانگی، صنعتی و عمومی توزیع می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر