/
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

ضرورت تصویب نهاد تنظیم گر رگولاتوری در صنایع نفتی

حسین زاده رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در مراحل طرح و تصویب نهاد رگولاتوری شده و معتقد است با توجه به شرایط ویژه کشور در بحث قیمت نفت و فرآورده ها، در صورت مستقل نبودن نهاد رگولاتوری و تبیین و اجرای نامناسب تصویب آن در مجلس، شاهد مشکلات عدیده در تهیه خوراک واحدهای پایین دستی بوده و خواهیم بود .
کد خبر : ۳۴۰۱۰
به گزارش نبض نفت، در جلسه ای که کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس با حضور روسای شورای عالی رقابت، دبیرکل انجمن کارفرمایان صنایع پالایشی و اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی برگزار نمود، طرفین ضمن اعلام حمایت و پیگیری، نسبت به روند تصویب نهاد تنظیم‌گری رگولاتوری تاکید کردند.

وی نهاد تنظیم‌گری در وزارت نیرو را به عنوان مثال بارز یادآور شده و این نهاد را در تنظیم مقررات مرتبط با تولید و مصرف برق دچار مشکلات ساختاری عدیده ارزیابی کرد .

حسین‌زاده با اشاره به مشکلات در پشتیبانی، اجرا و نظارت حوزه نفت و فرآورده ها ادامه داد : یکی از مشکلات ساختاری، تصویب قوانین متعدد و عدم ضمانت اجرایی آنهاست هرچند که نظام رگولاتوری باید در اولویت فعالیت دولت، مجلس و تشکل های خصوصی قرار گیرد اما به موازات آن بعد نظارتی، پشتیبانی، استقلال فکری و تصمیم‌گیری و مهمتر از آن بعد اجرایی آن باید تقویت گردد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس از موافقت و حمایت مجلس از نهاد رگولاتوری خبر داد و گفت : امیدواریم در روند طرح نهاد رگولاتوری در مجلس، روابط مالی و دخالت های نابجا روند تصویب را مورد تخطئه قرار نداده و یا برای تصویب آن ورود نکنیم و یا با قوت و قدرت آن را لازم الاجرا نماییم .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر