/
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

تولید زیاد متانول در صنایع پتروشیمی هم فرصت و هم تهدید است

هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: تولید زیاد متانول در صنایع پتروشیمی در حال حاضر یک فرصت محسوب می‌شود، اما ممکن است در درازمدت تبدیل به یک تهدید شود.
کد خبر : ۳۴۰۹۲
نبض نفت - سیدحمید حسینی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی درباره میزان تولید متانول در کشور، گفت: پتروشیمی لردگان و فاز جدید پتروشیمی کاوه به تازگی افتتاح شده  و اکنون تولید متانول کشور ما در حال رسیدن به ۱۷ تا ۱۷.۵ میلیون تن در سال است.

وی افزود:میزان کل تولید متانول در دنیا حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تن است و کشور ما ۱۰ درصد نیاز بازار های دنیا را تامین می‌کند.در محصولاتی مثل قیر و چینی، ۵ درصد بازارهای جهانی را در اختیار داریم.

حسینی بیان کرد: حتی صنعت فولاد کشور ما با تولید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تن در سال در برابر هزار و ۸۰۰ میلیون تن فولاد تولیدی در دنیا، درصد ناچیزی است و در برخی اقلام مثل پتروشیمی و پالایشی، ۲ درصد ظرفیت دنیا را داریم.

وی ادامه داد:به دلیل تحریم ها مجبور شدیم به سراغ  صنعت پتروشیمی‌ برویم که امکان تولید تجهیزات و دانش فنی آن‌ها را داریم؛ دلیل دیگر افزایش تولید متانول در دسترس بودن آن است.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: ما باید به طرف تکمیل این زنجیره و تبدیل متانول به محصولاتی مثل پلیمر برویم؛ این میزان از تولید متانول یا حتی اوره و آمونیاک،در حال حاضر یک فرصت محسوب می‌شود، اما ممکن است در درازمدت تبدیل به یک تهدید شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر