/
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

طرح گازرسانی به پالایشگاه گاز پارسیان سپهر به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از تکمیل طرح تامین گاز سوخت پالایشگاه گاز پارسیان سپهر شهرستان مُهر و روشن شدن مشعل این پالایشگاه در جنوب استان خبر داد.
کد خبر : ۳۴۲۲۰
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی با  بیان اینکه برای گازرسانی به پالایشگاه گاز پارسیان سپهر یک انشعاب ۶ اینچ از خط ۵۶ اینچ الحاقی به خطوط چهارم و هشتم سراسری گرفته شده است، گفت: در این پروژه که با نظارت شرکت گاز استان فارس در زمینه‌های طراحی و اجرای خط لوله و تاسیسات جانبی به انجام رسید،۷۶۰ متر خط انتقال ۶ اینچ به همراه ایستگاه انشعاب، شیر اتوماتیک قطع جریان، ایستگاه حفاظت کاتدی و ایستگاه اندازه‌گیری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در مدت ۶ ماه اجرایی شده است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، امکان تأمین ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت گاز سوخت مورد نیاز این واحد صنعتی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: این شرکت در زمینه تحویل گاز به نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع استان با همه توان خود گام برمی‌دارد و امیدواریم بتوانیم زمینه‌های بهره‌مندی هرچه بیشتر صنایع استان از این انرژی پاک را فراهم کنیم.

پالایشگاه گاز پارسیان سپهر شهرستان مُهر در استان فارس با ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مخلوط اتان و سایر محصولات در نزدیکی دومین  مجتمع گازی کشور فعالیت خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر