/
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

صادرات نفت ونزوئلا به کمترین رقم از سال ۱۹۴۰ رسید

صادرات نفت خام و محصولات پالایشی ونزوئلا ۳۷.۵ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۶۲۶۵۳۴ بشکه در روز رسیده که پایین‌ترین رقم طی ۷۷ سال گذشته است.
کد خبر : ۳۴۲۲۵
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، اطلاعات رفینیتیو ایکون و مدارک شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد صادرات نفت این کشور تحت فشار تحریم‌های سخت آمریکا 376500 بشکه در روز در 2020 کاهش یافته و فشار مالی بر نیکلاس مادورو را افزایش داده است.

دولت دونالد ترامپ فشار بر شرکای تجاری اصلی ونزوئلا را هم افزایش داده است ولی مالکان نفتکشها هنوز هم نفت ونزوئلا را حمل می‌کنند و محموله‌های سوخت را به این کشور که با کمبود بنزین مواجه است، می‌رسانند.

 محدودیت های وضع شده توسط آمریکا با هدف سرنگونی مادورو باعث شده این کشور به دنبال مشتریان جدید باشد و بیشتر بر واسطه‌های ناشناخته برای فروش دوباره نفت خود تکیه کند و همچنین رابطه با ایران، کشور دیگر تحت تحریم‌های آمریکا را افزایش دهد.

 صادرات نفت خام و محصولات پالایشی ونزوئلا 37.5 درصد در 2020 کاهش یافته و به 626534 بشکه در روز رسیده که پایین‌ترین رقم طی 77 سال گذشته است. رقم کاهش واردات سوخت بسیار بیشتر است. واردات سوخت ونزوئلا 51 درصد نسبت به 2019 کاهش یافته و به 83780 بشکه در روز رسیده است.

 صادرات نفت ونزوئلا در 2020 نوسانات بسیاری داشته است. صادرات این کشور پس از تحریم شرکت رزنفت روسیه، اصلی‌ترین مشتری نفت این کشور توسط آمریکا سقوط کرد و با یافتن مشتری‌ها و نفتکش‌های جدید برای حمل نفت افزایش یافت.

 امارات، یکی از متحدین نزدیک آمریکا در خاورمیانه، اخیراً تبدیل به قطب شرکت‌های کشتیرانی شده که به ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک می‌کنند.

 صادرات نفت خام و محصولات پالایشی ونزوئلا در دسامبر تا حدود 487 هزار بشکه در روز کاهش یافت و واردات سوخت آن تا 7500 بشکه در روز سقوط کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر