/
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

ایجاد ظرفیت‌های تازه صادرات، انتقال و دریافت پول نفت در شرایط تحریم

وزیر نفت از ایجاد ظرفیت‌های تازه در بخش فروش و انتقال نفت، دریافت پول نفت و بخش پیمانکاری در دوران تحریم خبر داد و گفت: اگر شرکت‌های خارجی بیایند با آنها همکاری می‌کنیم؛ اما بر پایه جدید.
کد خبر : ۳۴۳۵۲
به گزارش نبض نفت، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۲۲ دی‌ماه) در آیین امضای هشت قرارداد از مجموعه قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار اظهار کرد: ما در دوران تحریم  به عنوان خدمتگزاران ملت بسیار سختی کشیدیم، ملت ما بسیار سختی کشیده است، اما درس‌های بزرگی آموختیم و ظرفیت‌های بزرگی در کشور در این دوره ایجاد شد. ما به دلیل مصلحت کشور نتوانستیم درباره این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و چیزهایی که به آن دست یافتیم، بگوییم.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها مردنی و رفتنی هستند، اما از ظرفیت‌هایی که به‌وجود آوردیم دست نخواهیم کشید و آنها را  ساماندهی و تقویت می‌کنیم؛ ظرفیت امروزمان در بخش فروش نفت، انتقال نفت و دریافت پول نفت به هیچ وجه با ابتدای سال ۹۷ و  آغاز تحریم‌ها قابل مقایسه نیست. ما اجازه نخواهیم داد این ظرفیت‌ها از بین برود. ما این ظرفیت‌ها را ساماندهی می‌کنیم.

وزیر نفت به ظرفیت ایجادشده در بخش پیمانکاری و ساخت تجهیزات در این دوره اشاره کرد و افزود: البته اگر شرکت‌های خارجی بیایند با آنها همکاری خواهیم کرد، اما این موضوع به آن معنا نیست که آنچه را به‌دست آوردیم کنار می‌گذاریم. ما بر پایه جدیدی که بسیار استوارتر و در مرتبه بالاتر است با دیگران صحبت خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر