/
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

شناسایی بیش از ۲۰۰ موضوع فناورانه نفتی برای ارائه به دانش‌بنیان‌ها

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از شناسایی ۲۰۰ موضوع فناورانه برای ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
کد خبر : ۳۴۶۸۲
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی نفت ایران، ابراهیم طالقانی در نخستین روز از برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه در سال پیش رو تمرکز بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش خواهد بود، گفت: ما دستاوردهای مطلوب‌تری در این حوزه خواهیم داشت زیرا فعالیت‌های زیرساختی مورد نیاز در سال ۹۸ انجام شده و سال آینده به محصول می‌رسند.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای توانمندی‌های دانش‌بنیان در سال آینده در زمره اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه پژوهش و فناوری است، افزود: از دیگر اهداف پیش رو، حمایت از پایان‌نامه‌ها و فرصت‌های مطالعاتی است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در سال ۹۹ در حوزه پژوهش و فناوری اتفاق‌های زیرساختی خوبی انجام  شده است، عنوان کرد: توسعه فناوری‌ها در بخش دانشگاهی پیشرفت مناسبی دارد و با بیش از ۱۵ دانشگاه تعداد ۲۸ قرارداد بزرگ اکتشافی، تولیدی و بهینه‌سازی مصرف امضا شده است.

طالقانی اظهار کرد: همسو با این هدف دانشگاه‌ها زیرساخت‌های لازم را به‌وجود آورده‌اند و گروه‌های ژرشماری در دانشگاه‌ها فعال هستند، به‌طوری‌ که بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی در این طرح‌ها حضور دارند و به جز این پروژه‌ها، دستاوردهای مطلوبی نیز در حوزه‌های اجتماعی و فنی داشته‌ایم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر