/
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

كيمياي گاز، خانه هاي بیش از ۹۷ درصد از روستاییان زنجانی را گرم کرده است

با بهره برداری از 35 روستای شهرستان سلطانیه زنجان؛ 2/97 درصد از خانوار روستایی این شهرستان بهره مند از گاز هستند.
کد خبر : ۳۵۲۴۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، موسی احمدلو، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام این خبر، گفت: ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکين گاز طبیعی از افتخارات و از مهم ‌ترین وظایف گاز زنجان است و اکنون، مفتخر هستيم که در جشن 42 سالگي انقلاب اسلامي ايران، به 100 درصد خانوار شهری و 2/97 درصد از خانوار روستایی سلطانیه خدمات ارائه كنيم.

وي ابراز داشت: از 45 روستای شهرستان سلطانیه؛ 35 روستا به شبکه گاز کشور متصل است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از گازرسانی به 2 واحد صنعتی - تولیدی نیز همزمان با دهه فجر امسال در شهرستان سلطانیه خبر داد و اعلام کرد: با اجرای 68 كيلومتر خطوط انتقال گاز، اجراي 347 كيلومتر شبكه‌هاي تغذيه و توزيع گاز و نصب 7 هزار و 467 انشعاب گاز در سلطانیه به بیش از 11 هزار و 135 مصرف كننده خانگي شهري و روستایی 324 مصرف کننده تجاري و 16 واحد صنعتی خدمات ارائه می کنیم.

وی ادامه داد: تامين گاز صنايع عمده گازدار نيروگاه هاي 3 و 4 زنجان و كارخانه كريستال  و 2 جايگاه CNG در سلطانیه از دیگر خدمات ارائه شده به مردم شریف این شهرستان  است.

پوشش 7/91 درصدی روستاهای خدابنده از نعمت گاز

همزمان با دهه فجر؛ خدابنده‌اي‌ها نیز شاهد افتتاح طرح گازرساني به 6 روستا بودند تا پوشش گازرسانی در روستاهای خدابنده‌ای استان زنجان به 7/91 درصد ‌برسد.

احمدلو در ادامه، از افتتاح طرح گازرساني به 6 روستا و 6 واحد تولیدی صنعتی در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: برای این طرح ها نزدیک به 6 میلیارد و 545 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: با گازرسانی روستایی در دهه فجر امسال؛ موفق به تامين گاز 298 واحد مسكوني در شهرستان خدابنده شده‌ايم.

مديرعامل شركت گاز استان زنجان با بيان اينكه از 226 روستاي شهرستان خدابنده؛ 165 روستا بهره مند از گاز طبيعي است؛ افزود: همچنين 24 طرح روستايي در دست طراحي و 13 طرح نيز در اين شهرستان در دست اجراست تا یک هزار و 506 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شوند.

احمدلو در ادامه، ابراز داشت: در دهه مبارك فجر همچنين شاهد افتتاح 6 واحد توليدي - صنعتي در شهرستان خدابنده؛ هستيم و با افتخار می‌گوییم که اکنون، به بركت انقلاب اسلامي؛ 100 درصد خانوار شهري و 7/91 درصد خانوار روستايي خدابنده بهره مند از گاز طبيعي است.

بهره‌مندی ۹۸ درصدی خانوار روستایی ایجرود از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه، گفت: 98 درصد خانوار روستایی شهرستان ایجرود تحت پوشش شبكه گازرساني قرار دارند.

وی افزود: با پيوستن 62 روستاي این شهرستان به شبكه گاز كشور؛ شاهد ضريب نفوذ 98 درصدي گاز در روستاهاي شهرستان ایجرود هستيم.

احمدلو تامين گاز استان را به عنوان يكي از زيرساخت هاي اساسي و توسعه گازرسانی به روستاها را حركتي افتخارآمیز در محرومیت زدایی و گسترش رفاه مردم اعلام كرد و ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی، شاهد بهره مندي 100 درصدی خانوارهاي شهري و 98 درصدی خانوارهای روستایی ایجرود از نعمت گاز طبيعي هستيم كه در مجموع، 98.5 درصد جمعيت اين شهرستان بهره مند از گاز هستند.

مديرعامل شركت گاز استان زنجان تصریح کرد: از 74 روستاي شهرستان ايجرود؛ 62 روستا بهره مند از گاز بوده و 5 طرح ديگر در دست طراحي است.

احمدلو همچنین از گازرسانی به یک واحد صنعتی و تولیدی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با توجه به زیرساخت‌های گازرسانی مناسب موجود در استان؛ هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک و ارزان وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر