/
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

بومی‎سازی یک قطعه کاربردی در تجهیزات بالابر دکل حفاری

یک قطعه کاربردی اساسی در مجموعه تجهیزات بالابری دستگاه حفاری، در هم‌افزایی میان متخصصان شرکت ملی حفاری ایران با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بومی‌سازی و عملیاتی شد.
کد خبر : ۳۵۵۶۲
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، بهنود منصورنژاد، معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت گفت: ساخت Stop Ring که از قطعات Hook  & Traveling BLook  دستگاه حفاری است در راستای همکاری بین صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به تولید داخلی رسید.

وی افزود: این قطعه به روش فورجینگ و بهینه‌سازی متریال اولیه نسبت به نمونه خارجی آن  از سوی گروه مهندسی واحد دانشگاهی اهواز و با نظارت واحد کنترل کیفیت و مهندسی ساخت مدیریت پژوهش فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ساخته و پس از آزمون‌های میدانی و دریافت تأییدهای لازم در فهرست قطعات و تجهیزات ساخت داخل ثبت شد.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این شرکت اکنون با بیشتر دانشگاه‌های کشور، به‌ویژه دانشگاه‌های صنعتی همکاری مؤثر و مستمر دارد و ساخت شماری از قطعات و تجهیزات کاربردی در دستگاه‌های حفاری و خدمات جانبی فنی و تخصصی در دست ساخت قرار دارد یا به تولید انبوه رسیده است.

منصورنژاد تصریح کرد: همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران با مراکز علمی و پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان و صنعتگران داخلی تاکنون سبب بومی‌سازی ۲۲ هزار قلم کالا شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر