/
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

توسعه سامانه‌های دیجیتال منطقه یک عملیات انتقال گاز

پروژه نصب لینک رادیویی برای افزایش ظرفیت و توسعه پایداری بین تأسیسات تقویت فشار گاز شهید محمدی و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله اهواز با موفقیت پایان یافت.
کد خبر : ۳۵۵۶۷
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابوالفضل ظهیری، مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز با اشاره به اجرای پروژه نصب لینک رادیویی، گفت: این عملیات با هدف برقراری ارتباطات و انتقال data ،Voice و VHF در کوتاه‌ترین زمان ممکن با موفقیت پایان یافت.

وی تصریح کرد: طراحی نخست (پروژه بزرگ سراسری لینک رادیویی) مربوط به مسیر ارتباطی تأسیسات شهید محمدی و شرکت گاز استان خوزستان بود که با توجه به شرایط ناپایدار جوی، ارتباطات خطوط تلفن و انتقال دیتا در بسیاری از روزهای سال دچار اشکال و در برخی موارد قطعی ارتباط می‌شد، اما در طراحی لینک جدید که ازسوی مهندسان داخلی انجام شد با تغییرات کلی میزان پایداری و امنیت شبکه تا حد بسیار زیادی افزایش یافت.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز همچنین با اشاره به موضوع Fading (محو شدگی سیگنال در اثر عوامل ناخواسته)، اظهار کرد: منطقه یک عملیات انتقال گاز با داشتن کادر متخصص و مجرب در زمینه فناوری ارتباطات با هدف دستیابی به بالاترین استانداردها، تنوع و گستردگی خدمات مخابراتی، سامانه‌های کنترل از راه دور و اسکادا، بستری امن و مطمئن را در سیستم‌های شبکه انتقال ایجاد کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر