/
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

احیای چاه شماره ۱۰ میدان آذر

معاون بالادستی شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر به احیای چاه شماره ۱۰ میدان نفتی آذر اشاره کرد و گفت: با تلاش و همت متخصصان این شرکت، توان تولیدی این چاه به رقمی حدود ۸ هزار بشکه در روز رسیده است.
کد خبر : ۳۵۷۲۱
نبض نفت - فرزاد حاجیوند امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) در حاشیه آیین بهره‌برداری رسمی از طرح توسعه میدان مشترک آذر به روند احیای چاه شماره ۱۰ این میدان در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: این چاه با وجود هزینه ۲۰ میلیون دلاری برای تولیدی شدن، از دست رفته بود و سال ۹۷ با اتخاذ تدابیر لازم و وارد کردن برخی ابزار و تجهیزات از خارج احیا شد.

وی با بیان اینکه چاه شماره ۱۰ میدان آذر به‌عنوان دومین چاه تولیدی این منطقه در حال فعالیت است، افزود: توان تولیدی این چاه حدود ۸ هزار بشکه در روز است، حال آنکه چاه شماره ۱۷ به عنوان بهترین چاه تولیدی این منطقه، روزانه ۱۰ هزار بشکه تولید دارد.

معاون بالادستی شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر تصریح کرد: شاید در آن زمان شرکت ملی نفت ایران هم باور نداشت که روزی این چاه تولیدی شود، اما با همت و کار مضاعف و پس از دو بار تلاش ناموفق برای احیای این چاه، بار سوم تلاش‌ها نتیجه‌بخش بود و چاه عملیاتی شد.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر