/
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

عملیات احداث مرکز تجاری، تفریحی و فرهنگی در اروند آغاز شد

عملیات احداث بزرگترین مرکز تجاری، تفریحی و فرهنگی در منطقه آزاد اروند با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد آغاز شد.
کد خبر : ۳۶۳۷۹

نبض نفت - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند پنجشنبه در این آیین گفت:  این مرکز تجاری، تفریحی و فرهنگی با مشارکت شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند و بخش خصوصی احداث خواهد شد.
اسماعیل زمانی افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۲۸۸ مترمربع و با زیر بنای ۷۳ هزار و ۶۶۳متر مربع در سه طبقه تجاری شامل ۲۹۵ واحدهای تجاری، هشت واحد اداری، چهار فضای ورزشی، ۲ رستوران و فود کورد، یک شهربازی، سه سالن سینما، ۲ تالار و  پارکینگ احداث می شود.
وی اظهار داشت: برای احداث این مرکز که به مدت ۴۸ ماه به طول می انجامد پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
زمانی با اشاره به اشتغالزایی برای هزار و صد نفر در این مرکز بیان کرد: این مرکز دارای پارکینگ طبقاتی مسقف و روباز با گنجایش هزار خودرو است.

حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز در سفری یک روزه ظرفیت های منطقه آزاد اروند را مورد بررسی قرار داد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر