/
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

نماینده مجلس: مردم خوزستان در کنار منابع و ذخایر وسیع انرژی، متأسفانه از محرومیت‌هایی رنج می‌برند که اصلاً قابل توجیه نیست

کد خبر : ۳۶۶۴۶
به گزارش نبض نفت؛ علیرضا وناصری، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی به وضعیت ذخایر موجود در مخازن مسجدسلیمان و برخی همکاری‌های مجلس و وزارت نفت به گفت و گو پرداخت ، وی در ادامه گفت: در روزهای پایانی سال گذشته طی جلسه‌ای با آقای زنگنه، بر مبنای اطلاعات در اختیار، به دنبال پیدا کردن راهی برای استفاده از ذخایر باقی‌مانده در چاه-های مسجدسلیمان بودیم. آنچه در مخازن مسجدسلیمان باقی است ثروتی ملی است و طی مذاکره با آقای وزیر پیشنهاد بهره‌برداری از نفت موجود در مخزن مسجدسلیمان با اتکا به تجربه و دانش فنی و تجهیزات بومی ارائه شد و ایشان هم پذیرفتند و مقرر شد با پیدا کردن پیمانکاری از سوی وزارت نفت، کار در مخزن مسجدسلیمان آغاز شود. البته این درخواست و پیشنهاد من در حد ایده‌ای بود که خوشبختانه خیلی سریع وارد مرحله اجرا شد.

تلاش داریم برداشت از مخزن مسجدسلیمان را توسعه داده و استفاده‌ی بهینه‌ای از ثروت ملی کشور در راستای افزایش درآمدهای ایران داشته باشیم. مقصود من بیشتر این است که مسجدسلیمان همچون ابتدای تاریخ نفت ایران که نقطه‌ی آغاز بود، در بهره‌برداری از موجودی مخازن قدیمی کشور هم شروع‌کننده باشد. دغدغه‌ی من این است که سایر مخازن کشور روزی به سرنوشت مسجدسلیمان دچار می‌شوند. پس باید از جایی شروع کرد و هر چه سریع‌تر وارد عمل شد. سرعت ما در این مسیر به سود کشور است.

گاهی عملکرد ایده آل مدنظر است و گاهی صحبت از وضعیت جاری است؛ ما از وضع جاری در استان خوزستان راضی نیستیم و به‌کرات هم خدمت وزیر در این مورد رسیده‌ایم. ضمن تشکر فراوان از همراهی‌های آقای زنگنه در این خصوص و اینکه در حد وسع و شرایط امروز کشور، به استان خوزستان نگاه مثبتی دارند، باید گفت که تا این لحظه حق مردم در قبال زحمات و خسارات-شان در مناطق نفت‌خیز استان داده نشده است و تا رسیدن به نقطه‌ای که در عمل باید اتفاق بیفتد، فاصله زیاد است. مردم خوزستان در کنار منابع و ذخایر وسیع انرژی، متأسفانه از محرومیت‌هایی رنج می‌برند که اصلاً قابل توجیه نیست. امروز حتی در استان به بدیهی‌ترین نیاز یک موجود زنده، یعنی آب، نیازمندیم درحالی‌که ثروتی قابل‌توجه در استان وجود دارد.

به آینده امیدواریم و البته انتظار داریم دولت سیزدهم کاستی‌های گذشته را جبران کنند آن‌هم به بهترین وجه و در زمان کوتاه. بر این دو فاکتور تأکید دارم چراکه سال‌هاست صنعت نفت و گاز در استان خوزستان به ایران خدمت می‌کند اما متأسفانه نگاه‌ها به سمت حل مشکل مردم، کم و ضعیف بوده است. امید که دولت بعدی به اهمیت استان خوزستان و رفع چالش‌های جدی مردم بیشتر توجه داشته و نواقص گذشته را جبران کند.


منبع ایرنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر