/
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

سوال از زنگنه درباره کندی پیشرفت پترو شیمی های استان فارس کلید خورد

نمایندگان استان فار س در مقام پرسشگر از وزیر نفت درباره علت تاخیر در ایجاد پتروشیمی های استان فارس در صحن مجلس ظاهر می شوند.
کد خبر : ۳۶۷۹

به گزارش نبض نفت با گذشت 10 سال از مصوبه دولت برای ایجاد مراکز پترو شیمی در استان فارس پیشرفت فیزیکی این فیروز آباد و ممسنی با کندی همراه است به طوری که به گفته نمایندگان این حوزه انتخابیه نمی توان امید داشت با این کندی رشد انتظار افتتاح این مراکز را در دولت یازدهم داشت. براین اساس این نمایندگان برای پاسخگویی وزیر در این باره طرح سوال از وزیر نفت را در مجلس شورای اسلامی کلید زدند.

وضعیت پترو شیمی منطقه مسئله ای امنیتی نشود!

مسعود گودرزی نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی یکی از طراحان سوال از زنگنه درباره علت تاخیر ساخت و راه اندازی پروژه پترو شیمی های استان فارس در گفتگو با نبض نفت اظهارداشت: پیش از این تذکری به وزیر نفت داده بودیم واکنون طرح سوالی در این زمینه داریم.
وی افزود: البته قبل از طرح سوال قرار است جلسه ای با معاون ایشان در حوزه پترو شیمی که اخیر منصوب شده داشته باشیم تا بتوانیم آنچه که برای توازن بخشی برای مناطق کمتر برخوردار پروژه هایی را در دولت های گذشته تعریف کردند و پروژه ممسنی که در سال 1384 مصوب شده بتوانیم روند اجرای آن را تسریع بدهیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وضعیتی که الان وجود دارد نه تنها در چارچوب مصوباتی که برای توسعه آن مناطق بوده نیست بلکه به عنوان یک مسئله روانی و موضوعی که تبدیل به عقده ای برای مردم شهرستان شده است دیده می شود و خود این مسئله نا امن ساز و مانع توسعه است .

دفاع از پترو شیمی فارس را دفاع از خرمشهر می دانیم

کوروش کرم پورنیز در باره آخرین وضعیت پترو شیمی های فارس ابرازداشت: به عنوان نماینده ای که پترو شیمی مادر در حوزه انتخابیه اش هست به جد پی گیر آن هستم که این کار انجام شود اما سوال این است که چرا در سال 86 دولت پولدار ما این مصوبه را وضع کرده است تا سال 96 به اجرا در نیامده است.
وی افزود: علی رغم آنکه عمده مسئولان آن زمان از جمله وزیر، مدیر عامل پترو شیمی ، مدیر عامل صندوق توسعه خود استان فارسی بودند پروژه پترو شیمی استان فارس به نتیجه نرسید ولی ما مصمم هستیم که این اتفاق در این دولت بیفتد.
کرم پور تصریح کرد: براساس آنچه که امروز بعضا می گویند که کارشناسان نظرشان این است که این باید انتقال پیدا کند، ما معتقدیم که کارشناسان نظر را براین می دهند که اگر اویل پین در فیروز آباد باشد اگر صنایع پایین دستی هم در استان فارس احداث بشود این بهترین روش است که می تواند هم تولید ثروت داشته باشد هم ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار.
نماینده مردم فیروز آبادر در مجلس تاکید کرد: از 13 درصد پیشرفت اعلام شده در توسعه پترو شیمی فارس 8 درصد از این پیشرفت فیزیکی در همین زمان یک سال و نیم گذشته بوده است.
وی خاطرنشان کرد: پی گیری هایی که باید انجام می گرفته است برای جذب از صندوق توسعه ملی مصوبه اش را گرفته بودند و فرآیندهایی که باید انجام می دادند در طول این یک سال و نیم انجام گرفته است.
کرم پور با بیان اینکه اسناد و مدارک این پی گیری ها موجود است گفت: ما دفاع از پترو شیمی فارس را دفاع از خرمشهر و خاک میهمن اسلامی می دانیم و مصمم و پایدار ایستاده ایم و به شعار های پوچی که انسانهای نا آگاه و مغرض مطرح می کنند توجه نخواهیم کرد.

تهیه کننده سید مسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر