/
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

باید با ایجاد مشوق‌های اقتصادی، نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت صنایع پتروشیمی هدایت کرد

کد خبر : ۳۷۱۶۴
به گزارش نبض نفت مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیم در این صنعت رخ خواهد داده است و اشتغال‌زایی و ارزآوری ازجمله دستاوردهای جهش سوم صنعت پتروشیمی به شمار میآیند.

نخعی ادامه داد؛ هم‌اکنون طرح‌های تعریف‌شده در چارچوب جهش دوم طرح‌هایی که تا ۱۴۰۰به بهره‌برداری می‌رسند و طرح‌های جهش سوم که تا ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند در حال اجرا هستند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان این نکته که این صنعت در در توسعه اقتصاد کشور نقش مهم و حیاتی دارد، خاطر نشان کرد؛ باید با ایجاد مشوق‌های اقتصادی، نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت صنایع پتروشیمی هدایت کرد.

نخعی ادامه داد؛ باید تضامین لازم برای مردم ایجاد شود تا آن‌ها سرمایه‌شان را با اطمینان کامل به این حوزه‌ها وارد کنند، از آنجا که پتروشیمی‌ها ضریب ارزش افزوده و اشتغال بسیار بالاتری از فروش نفت خام دارند باید تلاش بیشتری جهت تبدیل نفت به محصولات مختلف کرد و از این طریق برای کشور ارزش افزوده ایجاد کرد، با توجه به این نکته که باید به بازارهای هدف بزرگ تر و با ارزش تری دستیابیم و بتوانیم محصولات را راحت تر عرضه کرده و به فروش برسانیم .

این نماینده مجلس یکی از راه های توسعه و پیشرفت این صنعت را سرمایه گذاری هرچه بیشتر مطرح کرد و گفت؛ تشویق سرمایه‌گذران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در تولید صنایع پایین‌دستی صنعت نفت همچون، پتروشیمی، بنزین، سوخت جت، گازوئیل، روغن‌ها و آسفالت یکی از کارهای اساسی دولت باشد .

این نماینده مجلس در ادامه گفت؛ دولت می‌تواند رفع بیکاری و درآمد زایی را اولویت کار خود قرار دهد به همین منظور باید ظرفیت خود را در جهت سرمایه‌گذاری در اموری مانند گسترش صنایع پتروشیمی را از مهم‌ترین اهداف و چشم‌انداز های خود قرار دهد .

نخعی در پایان خاطر نشان کرد؛ دولت و مجلس باید موانع موجود بر سر راه توسعه و پیشرفت این صنعت را برداشته و با استفاده از نیروهای متخصص و نخبه گامی بلند برای تحقق اهداف ارزشمند این صنعت بردارند، هرچند نباید فراموش کرد که به تنهایی و بدون استفاده از بازار های فروش گسترده و جهانی تحقق این اهداف غیر ممکن خواهد بود .


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر