/
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

گذر از پیک تابستان 1400 مستلزم مدیریت مصرف برق

کد خبر : ۳۷۴۲۶
به گزارش نبض نفت به نقل  از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد اله داد در نشست خبری گذر از پیک تابستان 1400 با بیان این مطلب افزود: فعالیت‌های مدیریت مصرف در حوزه برق تشویق محور است چرا که نرخ برق به گونه‌ای نیست که مشترکان برق برای کاهش مصرف برق انگیزه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال 10 هزار مگاوات کمبود تولید انرژی داریم، افزود: اهمیت تامین برق پایدار و مطمئن به دلیل شرایط ناشی از کرونا به‌ویژه ضرورت بسیار بالای تامین برق مراکز درمانی و همچنین کم آبی سدها، افزایش گرمای هوا و قرار داشتن در ایام انتخابات، نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر است.

وی به چالش و تهدید جدی استخراج غیرمجاز رمز ارزها با استفاده از تعرفه‌های یارانه‌ای برق اشاره کرد و افزود: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده‌کاوی رفتار و رصد بار مصرفی 15هزار ماینر غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

اله داد اظهار داشت: شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد و انتظار است شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از پرداخت بیش از یک میلیارد ریال پاداش به گزارش کنندگان مزارع غیرمجاز رمز ارز در استان تاکنون خبر داد.

وی افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق، کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند.

ضرورت مشارکت جدی صنایع استان مرکزی در طرح‌های مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: همکاری و مشارکت صنایع در طرح های مدیریت مصرف برق ضروری است.

اله داد اظهار داشت: تنظیم برنامه کاری هفتگی صنایع برای کاهش مصرف برق به صورت یک روز در هفته برای تابستان پیش رو لازم است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در پایان بر لزوم کاهش مصرف ۱۶۰ مگاواتی در استان مرکزی بر اساس ابلاغ توانیر به منظور گذر از تابستان بدون خاموشی تاکید کرد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر