/
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

خیز ایرباس برای بازگشت به بازار

ایرباس یک برنامه بلند مدت برای بازگشت تولید خود به سطح تولید پیش از پاندمی کرونا ارائه کرده و به تامین کنندگان و مشتریان خود درباره بازگشت به بازار و تقاضا برای جت اطمینان داده که رونق بازار این بخش از آنچه که قبلا تصورش می رفت سریع تر اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر : ۳۷۵۹۵
به گزارش نبض نفت وال استریت ژورنال نوشت: بر اساس برنامه اعلام شده ایرباس تولید یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت یعنی هواپیمای A320 را در نیمه دوم سال 2023 به 64 فروند می رساند که بیشتر از متوسط تولید ماهیانه 60 فروند سال 2019 خواهد رساند.

بر اساس برنامه بلندمدت ایرباس تولید این نوع هواپیما در ابتدای سال 2024 به 70 فروند و در سال 2025 به 75 فروند خواهد رسید.

در آغاز بحران کرونا ایرباس 40 درصد برنامه های تولید خود را کاهش داد و تولید هواپیمای A320 را به 40 فروند در ماه کاهش داد.

سندی موریس، تحلیلگر بخش حمل و نقل هوایی از موسسه جفریز می گوید این میزان افزایش تولید بسیار بالاتر از آن چیزی است که قبلا انتظار می رفت.

موسسه جفریز پیش بینی کرده است که نرخ متوسط تولید در سال 2023 به ماهی 52 فروند هواپیما برسد. و در سال 2024 این نرخ به 57 فروند افزایش یابد.

متخصصان بخش هوانوردی می گویند که تقاضا برای مسافرت های هوایی تا سال ها کمتر از سطح دوران قبل از کرونا خواهد بود.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر