/
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

شناورهای باری زیر ۵۰۰ تن مشمول سوخت یارانه‌ای می‌شوند

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت و آیین‌نامه تدوین‌شده، تنها شناورهای باری زیر ۵۰۰ تن که از نوع چوبی یا فایبرگلاس هستند، مشمول سوخت یارانه‌ای می‌شوند.
کد خبر : ۳۷۵۹۹
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر، مهرداد بیوکی به کشتی مسافربری «گراند فری» به‌عنوان کشتی تدارک دیده شده برای مسیر بوشهر - قطر اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت این کشتی مشمول سوخت یارانه‌ای نمی‌شود.

وی بیان کرد: کشتی گراند فری براساس اسناد و مدارک، مالکیت و پرچم آن خارجی است که این از دیگر عوامل در برخوردار نشدن این کشتی از سوخت یارانه‌ای است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر اظهار کرد: با چنین شرایطی تأمین سوخت برای این کشتی بر اساس قانون باید با نرخ بانکرینگ یا بین‌المللی انجام شود.

کشتی گراند فری به‌عنوان شناور مسافری - باری مسیر بوشهر - قطر اواخر خردادماه پارسال در اسکله شماره سه این بندر پهلو گرفت. این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و یکهزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابه‌جایی مسافر می‌پردازد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر