/
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان:

۵۱ روستای استان سمنان با کمبود آب مواجه هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه ۵۱ روستای استان با کمبود آب مواجه هستند، گفت: آب مورد نیاز مردم این روستاها با تانکر تامین می‌شود.
کد خبر : ۳۸۱۸۴
به گزارش نبض نفت محمد طاهری در گفتگو باخبرنگار، با بیان اینکه گرمای زودرس و افزایش مصرف آب دو عاملی است که امسال سبب شده تا تنش آبی را بیشتر در سطح استان سمنان احساس کنیم، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ متأسفانه باید گفت ۵۱ روستای استان با کمبود آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه روستاهای درگیر تنش آبی استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، افزود: به دلیل بارش کم و گرمی هوا امسال تابستان سختی را خواهیم داشت.

کمبود اعتبارات برای تعویض خط انتقال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه تعدیل و قطعی آب در برخی نقاط و افت فشار ناشی از همین عوامل کم آبی، کم بارشی و… است، تاکید کرد: ۲۵ درصد از آب تولیدی در استان متأسفانه هدر می‌رود.

طاهریان با بیان اینکه فرسودگی خط انتقال یکی از علل مؤثر و مهم در هدر رفت آب شرب استان سمنان است، ابراز داشت: بسیاری از خطوط انتقال آب استان قدیمی و فرسوده هستند اما برای تعویض تمام آن‌ها اعتبارات بسیار زیادی نیاز است.

وی با بیان اینکه عمر شبکه آبرسانی ۳۰ سال است، ابراز داشت: تقریباً ۷۰ هزار متر خط انتقال آب در سطح استان نیازمند اصلاح است که به دلیل اعتبارات کم در نهایت بتوانیم ۴۰ درصد آن را اصلاح کنیم.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر