/
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲

436 میلیون مترمکعب گاز در استان چهار محال و بختیاری مصرف شده است

سرپرست شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از مصرف 436 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در 3 ماهه ابتدایی سالجاری در استان خبر داد.
کد خبر : ۳۸۵۷۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جهانبخش سلیمیان با بیان این مطلب اظهار کرد: مصرف گاز در استان چهار محال و بختیاری در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید، افزایش داشته و هرسال نیز به میزان مصرف به ویژه در فصول سرد سال افزوده می‌شود که این مهم بایستی با ارایه الگوهای بهینه مصرف، فرهنگ سازی استفاده ایمن از گاز طبیعی، مدیریت شود تا بتوانیم بنحو احسن از فرصت ایجاد شده در راستای تحقق شعار سال جدید بهره بگیریم.

وی افزود: از کل گاز مصرف شده در استان، 185 میلیون متر مکعب مربوط به مصرف خانگی و صنعتی و 200 میلیون متر مکعب گاز نیز به مصرف صنایع عمده ( فولاد ، سیمان و پتروشیمی ) رسیده است.

سلیمیان در ادامه، اظهار داشت: این میزان مصرف گاز طبیعی در استان 6.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته که بخش خانگی و صنعتی با 44 میلیون متر مکعب کاهش مصرف و بخش صنایع عمده (فولاد ، سیمان و پتروشیمی) با 13 میلیون متر مکعب افزایش نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

سرپرست شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری صرفه جویی در مصارف خانگی در استان را چشمگیر بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش روزافزون دمای هوا و مصارف بیش از اندازه برق در کشور از عموم مشترکین عزیز گاز طبیعی خواهشمندیم با صرفه جویی در مصرف گاز و رعایت الگوهای مصرف، موجبات تامین پایدار انرژی را فراهم کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر