/
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

نفت در ۲۰ کیلومتری جاسک

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: نفت موجود در خط لوله گوره به جاسک با طی حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از مسیر، به پایانه جاسک می‌رسد و انتظار داریم تا پایان هفته نخستین محموله نفت خام بارگیری شود.
کد خبر : ۳۸۷۵۵
نبض نفت - رضا دهقان با اشاره به اینکه نفت در مسیر خط لوله حدود هزار کیلومتری گوره به جاسک، به کیلومتر ۹۸۰ رسیده و ۲۰ کیلومتر دیگر به جاسک می‌رسد، اظهار کرد: نفتکش در پایانه جاسک مستقر است و انتظار داریم تا پایان هفته نخستین محموله نفت خام از این پایانه بارگیری شود.

وی تصریح کرد: طرح ملی انتقال نفت خام گوره - جاسک اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد و اکنون ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که به مرور با تکمیل پمپ‌ها و تلمبه‌خانه‌ها ظرفیت اسمی به‌صورت پلکانی به یک میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران افزود: پیشرفت پروژه در دو سال گذشته فوق‌العاده بوده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در این مدت رقم خورده است.

دهقان با بیان اینکه پروژه گوره - جاسک در زمره طرح‌های موفق وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران قرار دارد، ادامه داد: این طرح از نظر کیفیت، اجرا، زمان اجرا و مدیریت هزینه عملکرد قابل‌توجه‌ای دارد؛ ۲ میلیارد دلار بودجه مصوب این پروژه بوده، اما با رقمی کمتر در حال تکمیل است؛ ۱۰۰ درصد طراحی، مهندسی و اجرای آن نیز ایرانی بوده و در مجموع ۹۱ درصد ساخت داخل در این طرح ملی محقق شده است که رکورد خوبی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: این طرح ملی رونق خوبی در منطقه جاسک و مکران ایجاد خواهد کرد. پیش‌بینی ساخت پتروشیمی و پالایشگاه نیز در این منطقه شده، همچنین مقرر شده است وزارت راه اسکله تجاری در منطقه احداث کند.

منبع: صدا و سیما

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر