/
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

ضرورت استفاده از تمام ظرفيت‌های مديريت بار

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به شرایط ویژه هفته ابتدایی مرداد، بر ضرورت استفاده از تمام ظرفيت‌های مديريت بار شبکه تاکید کرد و گفت: ظرفیت کامل مولدهای برق اضطراری ادارات فعال شود.
کد خبر : ۳۸۹۵۷
به گزارش نبض نفت همایون حایری در نشست فوق العاده ستاد فرماندهی پيك بار 1400 كه در مركز پايش صنعت برق برگزار شد، با اشاره به افزايش و پايداری دما در اكثر نقاط كشور، بر شرايط ويژه اين هفته و استفاده از ظرفيت همه برنامه‌های مديريت بار و مولدهای اضطراری ادارات تاكيد کرد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از تمام ظرفيت‌های مديريت بار، گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی ميان دستگاه‌ها و نهادها در اين زمينه وجود دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در عين حال با اشاره به انتصاب داود فرخزاد به سمت معاون انتقال و تجارت خارجی توانير و مصطفی رجبی مشهدی به سمت مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران اظهار اميدواری كرد: با توجه به اهميت حوزه انتقال و تبادلات برون مرزی برق، اين بخش بايد به صورت ويژه و با دقت پيگيری شود.

حايری خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه‌های صادر شده، همه صنايع و شهرك‌های صنعتی موظف به همكاری با صنعت برق هستند.

همچنين محمدحسن متولی‌زاده مديرعامل شركت توانير نيز در اين نشست خاطرنشان كرد: برنامه‌های ارايه شده بايد با دقت اجرا شود تا مشکل جدی پیش روی صنعت نباشد.

مصطفی رجبی مشهدی مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران نيز در اين جلسه خواستار توجه شركت‌های برق منطقه‌ای و توزيع به دستورات ديسپاچينگ ملی شد و افزود: اين هفته ناترازی توليد و مصرف برق افزایش یافته و نياز مصرف به بيش از 65 هزار مگاوات می‌رسد.

رجبی مشهدی همچنين بر استفاده بيشتر از ظرفيت مولدهای اضطراری ادارات و ساير دستگاه‌ها تاكيد كرد و گفت: در اين خصوص با توجه به تفاهمنامه امضا شده با بسيج، می‌توانيم از پتانسيل اين نهاد نيز استفاده كنيم.

وی در عين حال با بيان اين كه نبايد خاموشی به بخش خانگی تحميل شود، يادآور شد: با اين حال قرار گرفتن جداول خاموشی‌های احتمالی در سايت‌های شركت‌های توزيع نيروی برق و اطلاع رسانی آن ضروری دارد چرا كه هموطنان بايد بتوانند برنامه‌های خود را بر اساس اين جداول احتمالی، تنظيم كنند.

در ادامه اين نشست غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزيع شرکت توانير نيز با اشاره به اينكه در هفته جاری در اكثر شهرها دمای بسيار بالایی را داريم، خاطرنشان كرد: هفته‌ای بی‌سابقه از لحاظ ناترازی تولید و مصرف برق و افزایش دما را پيش رو داريم و با توجه به شرايط پيش رو، نيازمند استفاده بيشتر از ظرفيت‌های همكاری بخش كشاورزی و ساير پتانسيل‌های مديريت بار هستيم.

رخشانی مهر تاكيد كرد: تا حد امكان بايد از اعمال خاموشی بخش خانگی بپرهيزيم.

در اين نشست همچنين داود فرخزاد معاون انتقال و تجارت خارجی توانير نيز اظهار اميدواری كرد كه بخش انتقال برق كشور نیز بتواند به هماهنگی فنی كامل برسد.

وی تصريح كرد: بايد تلاش كنيم دستاورد صنعت برق در رسيدن به موفقيت 18 سال بدون خاموشی سراسری را حفظ كنيم.


برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر