/
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

تولید باتری سبزتر و سبک تر جدید در استرالیا

درحالی که برخی از بزرگترین شرکت های باتری سازی دنیا برای توسعه این صنعت میلیارد دها دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده اند، دومینیک اسپونر به دنبال کار بر روی حل مشکل دیگری در زمینه باتری هاست. او می‌خواهد غلاف های باتری ها را بهبود بخشد که به محیط زیست آسیب می زنند. و باتری ها را سبکتر تولید کند.
کد خبر : ۳۹۱۳۲
به گزارش نبض نفت؛ از هفته نامه گاردین، اسپونر مدیر شرکت Vaulta تکنولوژی باتری های سبک وزن را در یک گاراژ در بریسبان توسعه می دهد. او می گوید باتری ها زندگی ما را تغییر می دهند اما طوری که ما از آن ناآگاه مانده ایم. در این صورت اگر مواظب نباشیم مشکلات جدیدی خواهیم داشت.

Vaulta قراردادهایی با شرکت های خودروسازی و هوافضا از جمله شرکت Braille Battery امضا کرده است. ماه گذشته هم این شرکت توانست کمک مالی 218500 دلاری از دولت استرالیا دریافت کند تا تکنولوژی خود را توسعه دهد.

آژانس بین المللی انرژی می گوید ثبت امتیاز اختراعات مربوط به ذخیره سازی انرژی بیش از سایر بخش های فنی در حال توسعه است. و این امر به افزایش تولید انرژی های پاک کمک خواهد کرد.

در سال 2020، سامسونگ توانست 710 میلیون دلار در تحقیق و توسعه نسل جدید خودروهای برقی سرمایه گذاری کند. در اسرائیل شرکت های این کشور تولید باتری های خودروهای برقی را آغاز کرده اند که قابلیت شارژ در عرض 5 دقیقه را دارند.

بدنه ای که شرکت Vaulta بر روی آن کار می کند می تواند اندازه این باتری ها را تا 18 درصد کاهش دهند.

این باتری می‌توانند با هم جمع شوند یا از هم جدا شوند و بنابراین میزان باتری های مصرف نشده را تا 98 درصد کاهش دهند، باتری هایی که سر از محل های دفن زباله درمی آورند.

در خودروهای برقی وزن باتری ها به چند صد کیلو هم می رسد که حدود یک سوم وزن کل خودرو است.

اندری کویکا، متخصص اقلیم و انرژی در موسسه تحقیقاتی استرالیا معتقد است که یک چهارم هزینه های یک خودروی برقی مربوط به باتری هاست. هر تکنولوژی که بتواند هزینه ساخت این باتری ها را کاهش دهد به کاهش هزینه تولید خودروهای برقی کمک کرده است.

قرار است شرکت Vaulta امتیاز انحصاری تولید این بدنه های باتری را به دست آورد. تولید تجاری این باتری ها به کارخانجات استرالیایی سپرده خواهد شد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر