/
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

سال گذشته بیش از 50 هزار دستگاه کنتور معیوب گاز در استان اردبیل تعویض شد

طی سال گذشته بیش از 50 هزار دستگاه کنتور معیوب گاز در سطح شهرهای استان تعویض شد.
کد خبر : ۳۹۱۹۴
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهندس اسماعیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ضمن بیان مطلب فوق، افزود: به منظور بهینه سازی فرآیند توزیع گاز بین مشترکین و طبق یک برنامه زمان بندی شده، کنتورهای خراب در سطح شهرهای استان تعویض می‌شود و این کار به صورت مداوم انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی کنتورهای خراب و انشعاب‌های غیرمجاز از اهداف کلان شرکت گاز استان برای رسیدن به وضعیت مطلوب شبکه است، افزود: تعویض کنتورهای خراب در کاهش مصرف و هدررفت گاز تأثیر محسوسی دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل این اقدام را در راستای کاهش هدر رفت گاز بسیار موثر توصیف کرد و اظهار داشت: میزان هدر رفت گاز از 4.25 درصد در سال 1398 به 3.98 درصد در سال گذشته تقلیل یافته که نشان دهنده اهتمام این شرکت در کاهش میزان هدر رفت گاز طبیعی است.

اسماعیلی در رابطه با مهمترین اقدامات انجام یافته در راستای کاهش هدررفت گاز طبیعی در استان اردبیل گفت: کالیبراسیون کنتورهای توربینی صنایع و جایگاه های CNG، محاسبه دقیق گاز دریافتی از ایستگاه های تقلیل فشار و گاز تحویلی به مشترکین، استفاده از کنتورهای ارتقا یافته، تعویض کنتورهای خراب خانگی و همچنین بازرسی های انجام یافته در حوزه سرقت گاز، نمونه ای از این اقدامات است.

وی در ادامه، به پیشرفت 90 درصدی در حوزه مانیتورینگ ایستگاه های تقلیل فشار، صنایع و جایگاه های CNG اشاره کرد و افزود: با دریافت تأییدیه های لازم در خصوص نصب و راه اندازی نرم افزارهای مربوطه در آینده ای نه چندان دور، پروژه مانیتورینگ به بهره برداری خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر