/
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

پاسخ مدیرعامل شرکت ملی نفت به پرسش‌های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در این کمیسیون به بعضی از پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد.
کد خبر : ۳۹۱۹۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی نفت، علی خضریان درباره نشست عصر روز شنبه (۱۶ مردادماه) کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست ادامه رسیدگی به پرونده‌های شکایت از وزارت نفت با حضور مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیران و پیمانکاران این شرکت و وزارت نفت و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات برگزار شد و پنج موضوع به‌صورت تخصصی بحث و بررسی شد.

وی افزود: طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک از جمله مواردی بود که به موضوع آن رسیدگی و مقرر شد آخرین گزارش وضع پیشرفت فیزیکی این خط لوله توسط مشاور طرح تهیه و به کمیسیون ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرونده دوم مربوط به موضوع افزایش تولید از میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی بود که در ابتدا نماینده سازمان بازرسی کل کشور ابهام‌ها را مطرح و مقرر شد برای رفع این ابهام‌ها، شرکت ملی نفت اطلاعات مربوطه را به کمیسیون ارسال کند.

خضریان بیان کرد: پرونده سوم موضوع خرید لوله‌های جداری که معروف به CRA است، رسیدگی و مقرر شد دلایل تولید نشدن داخلی این لوله‌ها گزارش شود، همچنین بررسی میدان‌های مشترک نفتی موضوع چهارمی بود که در ابتد نماینده سازمان بازرسی گزارشی مختصر از نگاه کارشناسی مطرح و سپس مقرر شد با پیشنهاد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نشستی اختصاصی با حضور کارشناسان مربوطه درباره این موضوع تشکیل شود.

وی گفت: موضوع پایانی درباره طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت بود که در این باره نیز مقرر شد مستندهای موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر