/
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

رزمایش مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه ایلام برگزار شد

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: رزمایش سطح ۲ مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل با موضوع «انتشار ابر گازی در اثر نشت گاز مایع از پایین برج دی اتانایزر» برگزار شد.
کد خبر : ۳۹۳۸۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی سلیمانی با بیان اینکه برگزاری این رزمایش‌ها سبب آمادگی بیشتر در مقابل حوادث احتمالی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تهدیدهای موجود و بر اساس مطالعات در زمینه پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطرار در شرکت پالایش گاز ایلام، یکی از محتمل‌ترین حوادث فرآیندی، خطر نشت گاز از ظروف تحت فشار است.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مؤثر مقابله با شرایط اضطراری و بحران می‌تواند پیامدهای ناشی از چنین حوادثی را در تأسیسات پیچیده پالایشگاه گازی ایلام کاهش دهد.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت پالایش گاز ایلام افزود: مطابق برنامه‌ریزی و سناریو از پیش‌ طراحی‌شده، رزمایش سطح ۲ مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل با حضور واحدهای درگیر در صحنه رزمایش از جمله اچ‌اس‌ئی، عملیات، حراست، روابط عمومی، امور اداری، پایگاه مقاومت شهید جهان‌آرا و نمایندگان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام  همچنین حضور به موقع و مشارکت اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری در شرکت پالایش گاز ایلام برگزار شد.

سلیمانی ادامه داد: با آغاز این رزمایش، همکاران عملیاتی نسبت به فعالیت‌های تعریف‌شده طبق برنامه و زمان‌بندی‌های مورد نظر اقدام کردند و بعد از اعلام شرایط اضطراری، بلافاصله نشست کمیته شرایط اضطراری تشکیل و ابعاد مختلف، تعیین راهکارهای برون‌رفت از شرایط اضطراری، همکاری و هماهنگی همه واحدهای درگیر و دیگر موارد مرتبط با رزمایش بحث و بررسی شد.

وی گفت: در پایان، نشست ارزیابی رزمایش به ریاست مدیرعامل و با حضور اعضای کمیته شرایط اضطراری، فرمانده صحنه، اعضای اصلی واحدهای مشارکت‌کننده در رزمایش و ارزیابان تشکیل و نقاط قوت و ضعف از سوی ارزیابان داخلی شرکت بررسی شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر