/
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
بانکی‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

«محرابیان» در وزارت صنایع مدیران کارآمد را عزل کرده بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: یکی از انتقادات به مدیریت سابق «محرابیان» عزل بی مورد مدیران کارآمد و انقلابی بود که او قول داد در این دوره از مدیران انقلابی حمایت کند.
کد خبر : ۳۹۵۸۰
به گزارش نبض نفت؛ در ادامه جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه (۳ شهریور) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، امیرحسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مخالفت با محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: مجلس نشان داد نسبت به بررسی رای اعتماد به وزرا بسیار جدی است و این کار مصداق بارز حمایت از دولت رئیسی است. بنده موافق اکثر وزرا هستم.

وی در مورد کارنامه محرابیان در وزارت صنعت،افزود: برخی از افراد که مورد وثوق من بودند انتقاداتی به عملکرد محرابیان وارد می کردند. بنده دو جلسه با وزیر پیشنهادی داشتم این انتقادات مورد بررسی قرار گرفت و توضیحاتی ارائه شد، مقرر شد در مورد مصادیق این انتقادات صحبت نکنم اما مواردی را به صورت کلی بیان می کنم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: یکی از انتقادات به مدیریت سابق او عزل بی مورد مدیران کارآمد و انقلابی بود که او قول داد در این دوره از مدیران انقلابی حمایت کند.

بانکی پور اظهار داشت: بی تدبیری در مدیریت از ایراداتی بود که در مورد سوابق او مطرح می شد و مصداق آن قطع صادرات فولاد برای کنترل قیمت بود. با این کار بازارهایی که به سختی به دست آورده ایم از دست خواهیم داد. محرابیان اعلام کرد تحت شرایطی این کار انجام شده است و در این دوره ان شاءالله تکرار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باندبازی‌هایی به وزیر پیشنهادی نسبت داده می شد تصریح کرد: در وزارت صنعت برخی باندها به محرابیان فشار می آوردند، وزیر پیشنهادی نمونه هایی را ذکر کرد که علیه باند مذکور مقابله کرده است. من علیرغم اینکه افراد متعددی این موضوع را بیان کرده بودند حرف او را قبول کردم و امیدوارم در باندبازی ها وارد نشوند بسیاری از این افراد اکنون در زندان هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: مورادی نیز در مورد سوءاستفاده محرابیان از جایگاه وزارت صنعت مطرح شد که محرابیان توضیحات قانع کننده ای داد و پیشنهاد می کنم این توضیحات را به مجلس نیز ارائه دهد.

بانکی پور تصریح کرد: به من ثابت شده که محرابیان اهل فساد نیست اما بین مدیر ضدفساد و مدیری که فاسد نیست تفاوت زیادی وجود دارد ما به دولت ضدفساد رای دادیم و انتظار داریم تک تک وزرا ضدفساد باشند.

وی افزود: لابی گری ها و رفیق بازی ها ضدفساد نیست شخصا در رابطه با محرابیان قانع شدم که اهل این موارد نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود برنامه های محرابیان را مورد بررسی قرار داد و گفت: در برنامه محرابیان ویژگی متمایزی وجود ندارد. برای اجرای برنامه های وی ۵.۵ میلیون یورو بودجه نیاز است در حالی که بودجه کشور در این بخش ۱ تا ۲ میلیون یورو است

بانکی پور گفت: محرابیان برنامه دقیقی برای کاهش ۱۰ هزار واتی مصرف برق نداشت.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان به نیروگاه های خصوصی بدهکار هستیم، چطور می خواهید این بدهی را پرداخت کنید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: برای جلوگیری از خاموشی به تولید ۳۰ هزار مگاوات برق نیاز داریم نمی توانیم به مردم وعده دهیم سال آینده قطعی برق نخواهیم داشت.

بانکی پور در پایان گفت: محرابیان برنامه هایی ارائه داده که حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد اما محل آن مشخص نیست.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر