/
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

آقای اوجی! چه برنامه‌ای برای استفاده از میادین نفت و گاز دارید؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی نفت، گفت: آقای اوجی! چه اقدامی برای استفاده حداکثری از میادین مشترک نفتی و گازی در برنامه هایتان دارید؟
کد خبر : ۳۹۵۸۸
به گزارش نبض نفت؛ در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (۳ شهریور) مجلس و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، هاجر چنارانی در مخالفت با رأی اعتماد به «جواد اوج» وزیر پیشنهادی نفت، موضوعاتی را در مورد اولویت‌های برنامه‌های وی در این وزارتخانه مطرح کرد.

وی گفت: اوجی باید در اولین فرصت برنامه‌ای برای حل مشکلات مناطق محروم ارائه کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به لزوم ادغام وزارتخانه نفت و نیرو، افزود: همه دولت‌ها برنامه ادغام این دو وزارتخانه را دارند اما وقتی که روی کار می آیند، این موضوع مهم را فراموش می‌کنند و هیچ دولتی زیر بار ادغام این دو وزارتخانه نمی‌رود.

چنارانی خطاب به وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: برای ظلم‌های شرکت ملی نفت در حق مناطق نفت خیز چه برنامه‌ای دارید؟ با چه برنامه‌ای می‌خواهید از مناطقی که نفت و گاز استخراج می‌شود، محرومیت زدایی کنید؟. چه اقدامی برای استفاده حداکثری از میادین مشترک نفتی و گازی در برنامه‌هایتان دارید؟

وی افزود: تکلیف صنایع نفتی «آب‌بر» از جمله پالایشگاه اصفهان، شازند و تهران چه خواهد شد؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات قیر و عدم تأمین قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی، خاطرنشان کرد: بیشترین تذکرات نمایندگان مربوط به راه‌های روستایی است. به دنبال وزیری هستیم که قیر مورد نیاز مجلس برای راه‌های روستایی را تأمین کند. ۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ به تأمین قیر رایگان اختصاص یافته است. وزیر پیشنهادی نفت اعلام کند از چه راهی می‌خواهد این قیر رایگان را تأمین کند.

چنارانی خطاب به اوجی، گفت: کسانی که با شما وارد وزارت نفت می‌شوند، از جنس خودتان خواهند بود؟

وی افزود: در راستای قراردادهای نفتی و گازی چه برنامه‌ای دارد؟ ما منتظر ارائه دیپلماسی مهندسی شده در بخش نفت و گاز از سوی وزیر پیشنهادی هستیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین از اوجی خواست برنامه اش برای توسعه پایدار نفت و تولید صیانتی را ارائه کند.

چنارانی گفت: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی در مورد مدیریت مصرف گاز برای تجارت آن اهدافی تعیین شده است. در دوره‌های قبلی نیز سواپ گاز وجود داشته است. وزیر پیشنهادی برای سواپ نفت چه برنامه‌ای دارد؟

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر