/
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
دلار؛

پیش بینی قیمت دلار امروز 7 مهرماه

روز گذشته (سه شنبه) قیمت دلار در مسیر صعودی قرار گرفت و برخی معتقد هستند قیمت دلار در جریان معاملات امرو ز(چهارشنبه) همچنان به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۴۰۲۶۵
به گزارش نبض نفت: قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (سه شنبه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران افزایش داشت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند افزایشی قیمت دلار همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریور تا اوایل مهر ماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰تومان نوسان داشت، از ابتدای هفته جاری تحت تاثیر ورود سیگنال‌های منفی به بازار قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفت.
در نتیجه این جو افزایشی، دلار روز گذشته به‌رغم تعطیلی بازار نقدی بعد از گذشت یکماه مجددا از مرز ۲۷۸۰۰تومان عبور کرد و تا امروز با تشدید انتظارات تورمی مجددا وارد کانال ۲۸هزار تومان شد. به گفته یکی از فعالان بازار ارز، پیروزی طالبان و ‌استقرار آن‌ها در مرزی‌های شرقی ایران، افزایش تقاضا برای اربعین، بی‌خبری از زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات و بلاتکلیفی برجام، عدم تعیین رییس بانک‌مرکزی و نامشخص بودن سیاست ارزی دولت جدید از عوامل موثر بر افزایش قیمت دلار طی چند روز گذشته است؛ اما از شب یکشنبه در پی ادعای گروسی مبنی بر اینکه عدم اجازه ایران برای نصب دوباره دوربین‌های نظارتی در مجتمع تسای کرج خلاف توافق ایران و آژانس بوده، سرعت دلار در مسیر افزایشی بیشتر شد.
هر چند روز دوشنبه این ادعا از سمت ایران رد شد اما با انتشار خبر صدور بیانیه از سوی تروئیکای اروپایی و متهم کردن ایران به عدم رعایت توافق با آژانس، انتظارات تورمی مجددا بالا رفت و در نتیجه با ورود خریداران بیشتر به میدان معاملات، قیمت دلار تا ۲۷۸۵۰تومان افزایش یافت؛ نهایتا با سرایت این جو به بازار امروز و تشکیل صف‌های خرید مقابل صرافی‌ها، دلار بعد از یکماه از بند کانال ۲۷هزار تومان رها شد و قیمت آن تا ساعت انتشار خبر به ۲۸۰۵۰تومان رسید.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر