/
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
در سفر رياست جمهوري و وزير صنعت، معدن و تجارت به استان فارس به انجام رسيد؛

بازدید از طرح های تأمین مالی شده از سوی بانك صنعت و معدن

حجت الاسلام سيد ابراهيم رييسي و سيد رضا فاطمي امين وزير صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هيأت همراه در سفر به استان فارس از تعدادي واحد صنعتي كه از سوي بانك صنعت و معدن تأمين مالي شده است، بازديد نمودند.
کد خبر : ۴۰۵۳۶
به گزارش نبض نفت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، در اين سفر كه به منظور بررسی میزان توانمندی ها، ظرفیت ها، پیشرفت فیزیکی و مشکلات برخی از طرح ها و واحدهای صنعتی انجام شد، از شرکت ذوب آهن پاسارگاد و كاغذ زاگرس فارس بازديد به عمل آمد.

آیت‌الله رييسی در بازدید از شركت كاغذ زاگرس فارس با تأكيد در خصوص پيگيري مراحل بهره برداري اين واحد توليدي با بیان این که تکمیل ۱۳ درصد مراحل ساخت باقي مانده آن کار دشواری نیست، افزود: مسأله تأمين مالي این واحد توليدي، بايد سريعاً حل و فصل گردد تا با وارد شدن این کارخانه به چرخه تولید، نیاز به واردات کاغذ کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ویژگی این کارخانه این است که با استفاده از ضایعات و کاغذ‌های باطله می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تأمین کند، اظهار داشت: جای پرداخت تسهیلات بانکی همین جاست که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم با رونق تولید، نیاز کشور به واردات را مرتفع مي سازد.

شركت كاغذ زاگرس فارس به توليد كاغذ كرافت، لاینر، تست لاینر و تحریر اشتغال دارد.

اين شركت که ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کاغذ در سال، توانایی تأمین ۴۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را دارا مي باشد و از بانك صنعت و معدن يك هزار و 167 ميليارد ريال تسهيلات در قالب تسهيلات سرمايه ثابت دريافت كرده كه براي 300 نفر به صورت مستقيم اشتغالزايي در بر داشته است.

همچنين وزیر صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هیئت همراه از مجتمع صنعتي ذوب آهن پاسارگاد كه از بانك صنعت و معدن تسهيلات دريافت كرده است، بازدید به عمل آورد.

شرکت صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با هدف ایجاد یک مجتمع کامل فولادسازی از مرحله دریافت سنگ آهن از معدن تا تولید انواع فولادهای آلیاژی احداث گردیده است به اين ترتيب که سنگ آهن از معادن کشور دریافت و مراحل بعدی شامل خردایش و تغلیظ سنگ آهن، تبدیل کنسانتره تولیدی به گندله، تبدیل گندله به آهن اسفنجی، تبدیل بخشی ازآهن اسفنجی به فولاد مذاب و تبدیل فولاد خام به انواع فولادهای آلیاژی ازطریق متالورژی ثانویه با استفاده از کوره پاتیلی و واحد گاز زدایی در خلاء و یا واحد کربن زدایی در خلا صورت می پذیرد.

این مجتمع به منظور قطع کامل وابستگی به سایر واحدها، اجرای فازهای دوم و سوم واحدهای تکمیل و توسعه زنجیره تولید فولاد را به صورت همزمان آغاز و اولین واحد مگا مدول تولید آهن اسفنجی آن از اوایل مهرماه 1398 وارد مرحله بهره برداری شد و واحدهای دوم و سوم هم هریک با ظرفيت يك میلیون و 800 هزارتن در سال در دست اجرا بوده و طبق برنامه زمانبندي تا پایان سال 1401 آماده بهره برداری خواهند شد، همچنين ماشین آلات واحد اول و دوم تولید و تغلیظ کنسانتره سنگ آهن، و واحدهای اول و دوم گندله سازی هم هر یک با ظرفیت 3 میلیون و 400 هزار تن در سال و واحد آهک سازی هم با ظرفیت 250 هزار تن در سال با بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

اين واحد توليدي 280 ميليون دلار تسهيلات سرمايه ثابت و يك هزار ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش و يك هزار ميليارد ريال در قالب اعتبار اسنادي ريالي از بانك صنعت و معدن دريافت نموده و براي 1306 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.

در ديدار فعالان صنعتی و معدنی استان فارس با رييس جمهور و وزير صمت، مسايل و موانع پيش روي بخش توليد استان كه عمده آن موضوع تأمين مالي و نقدينگي مورد نياز اين واحدها مي باشد، مطرح شد که برای پيگيري اين مشكلات و راهكارهاي رفع آنها از سوي مسؤلان و مقام هاي دست اندر كار بخش صنعت و معدن كشور، در اسرع وقت قول پیگیری و مساعدت داده شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر