/
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

ساخت سیستم اعلام و اطفا حریق برای اولین بار در ایران

کارت CPU سیستم اعلام و اطفای حریق برای اولین بار در ایران به دست توانمند مهندسین ایرانی شرکت مدار رایانه پویا با همکاری و همفكری متخصصین ابزاردقیق پالایشگاه شازند طراحی و ساخته شد.
کد خبر : ۴۰۶۰۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی پالایشگاه شازند، علیرضا خدابخشی رئیس مهندسی عمومی پالایشگاه در این خصوص گفت: تجهيزات متنوعی از سيستم‌های كنترل، متناسب با تكنولوژی روز دنيا در حال بهره‌برداری می‌باشد تا بدينوسيله با عملكرد پايدار و صحيح اين سيستم ها، گامي موثر در توليد فرآورده هاي نفتي برداشته شود در همین راستا با تلاش و همفکری همکاران و متخصصین شرکت مدار رایانه پویا توانستیم برای اولین بار در راستای بومی سازی تکنولوژی و صرفه جویی اقتصادی نسبت به ساخت، کارت پردازنده سیستم اعلام و اطفاء حریق برند SES ( موجود در سایت پالایشگاه) (2401 (CPU Facility CARD اقدم و در این مهم خودکفا گردیم.

وی گفت: دستیابی به این مهم نتيجه همکاري نزديك پرسنل محترم تعمیرات ابزار دقيق ، مهندسي ابزار دقيق و شركت مدار رايانه در طول مدت تحقيق بوده و شايسته تقدير مي باشد.

این گزارش می افزاید برای ساخت ده عدد كارت مذكور در حدود شش میلیارد ریال صرفه جويي شده و هزينه تمام شده 30 درصد نمونه اصلي است. از آنجا كه اين كارت در صنايع نفت گاز كاربرد دارد در صورت حمايت مسؤلان صنعت نفت پتانسيل جلوگيري از خروج مقادير قابل توجهي ارز در شرايط فعلي وجود دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر