/
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح‌هایی همانند تهاتر نفت کمک به تأمین و کسری بودجه است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌هایی مانند تهاتر نفت و فروش زمین‌های مازاد دولتی می‌تواند کمک زیادی به تأمین و کسری بودجه باشد.
کد خبر : ۴۰۸۲۴
به گزارش نبض نفت به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی روز دوشنبه (دهم آبان‌ماه) در نشست تبیین رویکردهای تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، با حضور سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن تحولات رخ داده در ساختار بودجه، گفت: لازم است در محتوای بودجه نیز تحول اساسی ایجاد شود و یکی از شکل‌های تغییرات محتوایی، ایجاد تغییر در تأمین منابع بودجه است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ارائه پیشنهادی درباره منابع بودجه، افزود: طرح‌هایی مانند تهاتر نفت و فروش زمین‌های مازاد دولتی می‌تواند کمک زیادی به تأمین و کسری بودجه باشد.

میرکاظمی هم در این نشست با بیان اینکه در سال‌های گذشته با وجود صرف منابع بسیار مالی از اهداف اصلی اقتصادی دور شده‌ایم، گفت: در این سال‌ها منابع به صورت اثربخش استفاده نشده، ‌اقدام‌های دولت باید به افزایش سطح رفاه خانواده‌ها و در کل افزایش رشد اقتصادی منجر شود، اما این اهداف مغفول مانده و باید بر شاخص‌های کلان اقتصادی متمرکز شد.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان عامل مشکلات اقتصادی کشور را تنها به علت تحریم دانست، افزود: در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب، تحریم با درجه‌های مختلف وجود داشته، قیمت نفت بالا و پایین شده، هر چهار دولت پس از دفاع مقدس هزینه‌های زیادی در توسعه زیرساخت‌ها کرده‌اند، اما تمرکزی بر رشد اقتصادی نداشته‌اند، اگر دولت و مجلس شورای اسلامی و در یک کلام حاکمیت بر رشد اقتصادی متمرکز شود به‌دست آوردن درصدهای بالای رشد در سال آینده دور از دسترس نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به اهمیت آمایش سرزمین در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: توسعه باید متوازن، متعادل و مبتنی بر آمایش سرزمین باشد که این موضوع در تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد، به‌طوری که بودجه سال آینده به‌طور دقیق بر مبنای آمایش سرزمین تدوین می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر