/
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
معادن جنوب دامغان

دولت برای اجرای خط انتقال برق و بهره‌برداری معادن جنوب دامغان تلاش کند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب دامغان بهشت معدن کاران است که امیدواریم انتقال برق به این مناطق که در گذشته تصویب شد، با دستور رییس جمهوری اجرایی شود.
کد خبر : ۴۰۸۸۱

نبض نفت- علی‌اکبر علیزاده شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر این شهر، افزود: بحث بیمارستان دوم دامغان در کمیسیون ماده ۲۳ قرار دارد که امید است مجوز آغاز به کار احداث این بیمارستان توسط رییس جمهور در این جلسه صادر شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز درمانی ۵۰ تختخوابی کلینیک رضایی تا زمانی که احداث بیمارستان دوم دامغان انجام شود، می‌تواند مشکل درمان را رفع کند که در بازدید امروز نیز مورد قبول وزیر بهداشت قرار گرفت.

علیزاده اظهار داشت: دامغان با وجود ۲ کارخانه داروسازی، قطب داروسازی کشور در استان سمنان است که حدود ۳۰ درصد مواد موثر داروهای کشور را تامین می‌کند که در این راستا، انتظار داریم با توجه به فراهم بودن همه زمینه ها و زیرساخت های لازم، تشکیل دانشکده داروسازی در دامغان مصوب شود.

وی به اجرای طرح علاج بخشی سد شهید شاهچراغی دامغان اشاره کرد و افزود: سد شهید شاهچراغی یکی از ظرفیت های بسیار خوب منطقه برای تامین آب در تنش آبی فعلی است که نیازمند اجرای طرح علاج بخشی است که امیدواریم در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد.

علیزاده ادامه داد: کریدور شمال به جنوب از بندر عباس به امیرآباد ۷ استان را شامل می‌شود که با بودجه قطره چکانی پیشرفت نخواهد کرد و نیازمندیم تا اعتبار لازم در جهت پیشرفت این محور در نظر گرفته شود تا شاهد توسعه ملی و منطقه ای باشیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت:تپه حصار یکی از مجموعه های تاریخی با قدمت بیش از هفت هزار سال و منحصر به فرد کشور و نشان تمدن و شهرنشینی ایران است که با توجه به عبور خط آهن از وسط این مجموعه و مطالعات انجام شده در گذشته، جهت انتقال خط ریل نیاز به مصوبه و تصمیم قطعی دولت دارد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر